צילום: רויטרס // אנטנת דור חמישי

פרטנר ופלאפון בשדרוג ענק של רשתות ה-5G

המהלך להחלפת ליבת הרשת ישלים את התשתית הקיימת בדור 5 כדי לאפשר כלי רכב אוטונומיים, רמזורים חכמים, שירותי רפואה מרחוק, גיימינג ומשקפי AR/VR • בתוך כך, HOT הודיעה על שידרוג מהירות ההעלאה בסיבים האופטימיים בחינם • את המהלך ילווה קמפיין בכיכובה של גל גדות

הדרך לערים החכמות עוברת בדור החמישי בסלולר – 5G, ובמהלך אתמול (רביעי) הודיעו שתיים מחברות התקשורת המרכזיות בישראל על צעד חשוב בדרך לחזון.

פלאפון ופרטנר הכריזו על אבני דרך משמעותיות בפריסה של הרשת המתקדמת, שתהווה את התשתית לחזון הטכנולוגי של ערים חכמות, רפואה חכמה מרחוק, גיימינג ומציאות מדומה ורבודה (AR/VR). 

חברת פלאפון הודיעה כי סיכמה עם ענקית הטלקום אריקסון על "הקמת ליבת רשת דור 5". לדברי פלאפון, "המהלך להחלפת ליבת הרשת ישלים את תשתית הרדיו הקיימת בדור 5 ביצירת רשת גמישה ויעילה שתאפשר יצירה דינמית של שירותים המצריכים קצבי גלישה גבוהים, אמינות גבוהה ותגובה מהירה של הרשת מול מכשירי קצה (שיהוי נמוך) כמו למשל: רמזורים חכמים, כלי רכב אוטונומיים, שירותי רפואה מרחוק, רשתות סלולר וירטואליות פרטיות, יישומי Gaming, משקפי AR/VR ועוד. הפרויקט המורכב יארך כשנה וחצי". 

חברת פרטנר, בעלת הפריסה הנרחבת היותר בישראל, פרסמה במקביל הודעה דומה – על הקמת הרשת מבוססת הענן  Standalone 5G.

בהודעת פרטנר נאמר כי "כנהוג בשוק הסלולר העולמי, וכאבולוציה טבעית, רשתות הדור ה-5 מתבססות בשלב ראשון על ליבת דור 4, כשהשלב השני והמשלים הוא הקמת רשת מבוססת ליבה עצמאית (Standalone). הקמת הרשת תארך כשנה וחצי תוך השקעה של עשרות מיליוני שקלים, כאשר שיתוף הפעולה בין פרטנר לאריקסון ימשך 5 שנים". 

הוט משדרגת, גל גדות מפרסמת 

גם HOT מספקת היום חדשות שנוגעות לתשתיות אינטרנט. החברה הודיעה על קמפיין "פי 2" במסגרתו תשדרג את מהירות ההעלאה ללקוחות הסיבים – בחינם ובאופן יזום, זאת אומרת – ללא צורך בפנייה של הלקוח. את המהלך ילווה קמפיין שיעלה החל מהיום בערב בכיכובה של הפרזנטורית של החברהגל גדות.  

במסגרת המהלך, החברה תשדרג את מהירויות ה-UPLOAD ללקוחות הסיבים כך: לקוחות עם מהירות העלאה של 30 מגה ישודרגו אוטומטית למהירות העלאה של 100 מגה. לקוחות עם מהירות העלאה של 60 מגה ישודרגו אוטומטית למהירות העלאה של 100 מגה. לקוחות במהירות העלאה של  100 מגה ישודרגו למהירות העלאה של 250 מגה. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו