סנאפצ'ט | צילום: אי.אף.פי

חוזרת לעניינים? סנאפצ'ט בוחנת השקת שירות מנויים בתשלום

במהלך אחרון לפני שהרשת מתחילה את חרחורי המוות שלה: השירות צפוי להעניק למשתמשים שורה של פיצ'רים חדשים, כמו האפשרות לבדוק כמה צפו בסטוריז שלהם, מעקב אחרי חברים קרובים ועוד • עדיין הרשת החברתית החמישית בגודלה בעולם

בניסיון נוסף לשחזר את ימיה הגדולים, סנאפצ'ט שוקלת להשיק שירות מנויים בתשלום בשם "סנאפצ'ט פלוס" (Snapchat Plus).

המוצר נמצא כרגע בשלבי בדיקה פנימיים, ואם וכאשר יוצע לקהל הרחב - הוא יעניק למשתמשים מגוון אפשרויות חדשות, כמו לתייג את "החבר הכי טוב" שלהם (רגע, זה לא יעליב את כל החברים האחרים?); לראות מה החברים שלהם עשו באפליקציה ב-24 השעות האחרונות; לערוך שינויים באייקונים; והכי חשוב - לראות מי וכמה בדיוק צפו בסטוריז שלהם, כי בתכלס - זה מה שכולם באמת רוצים לדעת. משתמשי "סנאפצ'ט פלוס" אף יוכלו להשוויץ בכוכב קטן שיופיע ליד שמם באפליקציה, ומחיר מנוי הפרמיום צפוי להיות כ-50 דולר בשנה.

את כל המידע הזה, בליווי צילומי מסך, חשף חוקר האפליקציות אלסנדרו פלוזי (שככל הנראה זכה לגיבוי מבפנים), אך האישור התקבל גם מטעם סנאפצ'ט עצמה: "אנו נרגשים מהפוטנציאל של שיתוף פיצ'רים ניסיוניים שטרם הושקו עם המשתמשים שלנו, וללמוד איך נוכל לשרת את הקהילה שלנו על הצד הטוב ביותר", אמרה ליז מרקמן, דוברת חברת "סנאפ", לאתר הטכנולוגיה The Verge, וגם הודתה כי שירות "סנאפצ'ט פלוס" אכן קיים ונבחן על ידי החברה.

ניסיון אחרון?

סנאפצ'ט הושקה ב-2011 תחת השם פיקאבו (Picaboo), וקיבלה את שמה הנוכחי שנה לאחר מכן. בשנת 2014 דווח כי כ-40% מבני הנוער בארה"ב השתמשו באפליקציה החברתית הקלילה על בסיס יומי, והגימיק של התמונות והמסרים שהוצגו על המסך לזמן קצר לפני שנעלמו כבש את צעירי העולם.

עם זאת, בשנים שלאחר מכן הלכה הפופולריות של האפליקציה ודעכה, כשמתחרות כמו אינסטגרם וטיקטוק צברו תאוצה. אף שסנאפצ'ט דיווחה השנה על כמעט חצי מיליארד משתמשים - מה שהופך אותה לרשת החברתית החמישית בגודלה בעולם במדד זה אחרי פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וטוויטר - לאחרונה צנחו מניותיה ביותר מ-30%. אין ספק שהיא מחשבת מסלול מחדש, אבל האם שירות המנויים יהיה מה שיציל אותה? ימים יגידו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו