מאחורי הזוהר: המיליארדים שלא הספיקו לפ.ס.ז' כדי לזכות בליגת האלופות

למרות השקעות העתק, החתמות גדולות ושליטה בליגה המקומית עם עשר אליפויות ב-13 שנים, פ.ס.ז' עדיין מחפשת את הדרך אל פסגת הכדורגל האירופי • הסכומים המלאים בפנים

קיליאן אמבפה נפרד מפ.ס.ז

פ.ס.ז' תסיים הערב (ראשון) את העונה בליגה הצרפתית אחרי שהיא כבר חגגה את האליפות העשירית שלה ב-13 השנים האחרונות. עם זאת, ההצלחה  המתוקה בזירה המקומית מעורבבת עם טעם חמוץ בעקבות אי ההגעה לגמר ליגת האלופות.

מאז השתלט על המועדון הנשיא הקטארי נאסר אל חלאיפי ב-2011 השקיעה הקבוצה מעיר האורות לא פחות מ-1,968.1 מיליארד יורו על רכש. סכום זה הפך אותה לאחד הקבוצות הבכירות בעולם וגם אפשר לה להחזיק בשחקנים הטובים בעולם כמו ליאו מסי, ניימאר וקיליאן אמבפה, אבל היא לא הצליחה לזכות בליגת האלופות ולגמר המפעל היא הגיעה פעם אחת בלבד ב-2020 (וכמובן הפסידה).

ההחתמה הגדולה הראשונה שלה אל חלאיפי בפ.ס.ז' הייתה החתמתו של חאבייר פסטורה הארגנטינאי שנקנה ב-2011 מפאלרמו תמורת 42 מיליון יורו. מאז הוציאה הקבוצה סכומי עתק על החתמות, ובתשע מתוך 14 העונות שעברו מאז היא השקיעה מעל 100 מיליון יורו ברכש.

אם למישהו היה נדמה שאחרי עזיבתם של מסי וניימאר ובצל עזיבתו הקרובה של אמבפה, הרעב של הקטארי ירד, הגיע הקיץ האחרון בו "בזבזה" הקבוצה סכום שיא מבחינתה של 389.5 מיליון יורו על החתמות חדשות של שחקנים שאמורים להוות את השלד של הקבוצה בשנים הבאות, ביניהם רנדל קולו מואני, עוסמאן דמבלה, לוקאס הרננדס, מנואל אוגרטה ועוד.

מסי חוגג עם ניימאר. לא השיגו את המטרה שלשמה הוחתמו, צילום: רויטרס

 

ניימאר הוא ההחתמה היקרה ביותר בתולדות פ.ס.ז'. הסופרסטאר הברזילאי הצטרף מברצלונה תמורת 222 מיליון יורו ב-2017. אמבפה נמצא במקום השני ברשימה, בזכות העברתו ממונאקו ב-2018 תמורת 180 מיליון יורו. קולו מואני (95 מיליון יורו) הוא ההחתמה השלישית הכי יקרה של פ.ס.ז' מאז הפך אל חלאיפי לנשיא, בעוד אשרף חכימי (68 מיליון יורו) וגונסאלו ראמוס (65 מיליון יורו) משלימים את החמישייה הראשונה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מאידך, פ.ס.ז' גם הרוויחה 714.3 מיליון יורו ממכירת שחקנים מאז שאל חלאיפי הפך לנשיא. ניימאר הוא  גם המכירה היקרה ביותר של פ.ס.ז' תחת אל חלאיפי. ב-2023 עזב הברזילאי עזב את הפריזאים והצטרף לאל הילאל הסעודית תמורת 90 מיליון יורו. מרקו וראטי הוא המכירה השנייה בגובהה כאשר הצטרף לאל ערבי הקטארית תמורת 45 מיליון יורו ב-2023.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר