גמר ליגת האלופות: כל מה שצריך לדעת לקראת הקרב על הכתר

ריאל מדריד תפגוש את דורטמונד בגמר שייערך ב-1.6 בוומבלי • הבלאנקוס יגיעו לראשונה לאצטדיון אחרי מהפך גדול, השוורצגלבן ישובו לראשונה למעמד מאז הפעם האחרונה שהגביע חולק באצטדיון המיתולוגי • ההיסטוריה, המספרים והשעה - הפרטים כאן

גביע האלופות. צילום: AP

ב-1.6 תיחתם העונה ה-69 של ליגת האלופות על שלל גלגוליו. דורטמונד וריאל מדריד יעלו על כר הדשא בוומבלי על הזכות להיות אלופת אירופה החדשה ולקחת ממנצ'סטר סיטי את התואר, במשחק הכי נצפה של היבשת. 

וומבלי תארח לראשונה גמר מאז 2013, אז אירחה את הדרבי הגרמני בין באיירן מינכן לדורטמונד שהסתיים בניצחון באוורי. באצטדיון המחודש נערך עוד גמר נוסף, ב-2011, וחמש פעמים נוספות באצטדיון וומבלי הישן. 

מעבר ל-2013, זה יהיה הגמר השלישי של דורטמונד אי פעם, כאשר ב-1997 היא ניצחה את יובנטוס וזכתה בתואר, אותו הניף בין היתר מאמן מכבי תל אביב לשעבר פאולו סוזה. ריאל מדריד תשחק לראשונה בוומבלי בגמר, ותנסה לזכות בתואר מספר 15 בגמר מספר 18. מתי הפעם האחרונה שהפסידה במעמד? 1981. האם השוורצגלבן יזכו בתואר במשחקו האחרון של מרקו רויס, או שמא ג'וד בלינגהאם יחגוג מול האקסית את גביע האלופות הראשון שלו? התשובות בעוד 24 ימים.

גמר ליגת האלופות 2024 (1.6)

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

22:00: דורטמונד - ריאל מדריד (וומבלי)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר