האזרח מספר 1: על ההתעלות של טיבו קורטואה

אם עיריית מדריד היתה עורכת בחירות, סביר להניח שהבלגי היה נבחר פה אחד • שוער ריאל, שהתקשורת האנגלית לא העריכה מספיק, השתיק את המבקרים עם הופעה הרואית בגמר ליגת האלופות ועם תואר השחקן המצטיין: "הייתי חייב לנצח כדי להוסיף כבוד לשמי"

קורטואה נועל את השער בפני סלאח. שיא הקרייהר

בשבוע שעבר חגג טיבו קורטואה את יום הולדתו ה־30. במילים אחרות: כבר לא ילד. עד סוף השבוע היו לו 14 תארים במהלך הקריירה, בארבע קבוצות שונות. אבל השיא הגיע בגמר ליגת האלופות - שבסיומו הניף בפעם הראשונה את הגביע הכי חשוב באירופה. לא "סתם" זכה בגביע, אלא גם נבחר לשחקן המצטיין של המשחק.

מה שטיבו קורטואה עשה בשבת בגמר ליגת האלופות מול ליברפול היה באמת מדהים. מאז החלו לאסוף נתונים, זו הפעם הראשונה ששוער רושם במעמד הזה תשע עצירות. ולא סתם עצירות - לפחות שלוש מהבעיטות שנבעטו לעברו בסטאד דה פראנס בפריז היו ברמה הגבוהה ביותר.

סביר להניח שאם היו עומדים שוערים אחרים בין הקורות, רוב הכדורים שבעטו מוחמד סלאח וסאדיו מאנה היו מסתיימים ברשת.

אבל קורטואה נעל את השער. זו היתה תצוגת שוערות מושלמת ששווה ציון 10, והוא עשה זאת במשחק החשוב והיוקרתי ביותר. נכון לעכשיו מדובר בשוער הטוב ביותר בעולם, וקשה יהיה להתווכח עם הקביעה הזו.

קורטואה הצטיין לא רק בגמר, אלא לאורך העונה כולה. במהלך 13 המשחקים של ריאל מדריד בליגת האלופות הוא רשם 61 עצירות - כמעט 5 למשחק. ושוב, מדובר בשיא.

קורטואה. שלט במשחק, צילום: אי.אף.פי

קורטואה הציל את ריאל העונה פעם אחר פעם, ורבים מאוהדי ריאל החלו להשוות בינו לבין "סאן איקר" (איקר הקדוש), הלוא הוא השוער המיתולוגי איקר קסיאס. העניין הוא שקורטואה, בניגוד לקסיאס, לא גדל בריאל מדריד.

הוא החל את דרכו בגנק הבלגית, לצידם של קווין דה בריינה ואליניב ברדה. בעונה הראשונה שלו כשוער הראשון של הקבוצה הוא זכה באליפות, בעונת 2010/11.

השוער הענק (199 ס"מ) בעל האינסטינקטים המדהימים הפך מייד ליעד של הגדולות ביבשת. אגב, הספורט המועדף במשפחה בכלל היה כדורעף, והוא אף שיחק כדורעף בילדותו. קורטואה אמר לא פעם שהכדורעף תרם לו המון בכל מה שקשור לפיתוח המיומנויות הספורטיביות שלו.

צ'לסי רכשה אותו כשהיה בן 20, אבל מאחר שפטר צ'ך היה השוער שלה אז, הבלגי הצעיר הושאל לאתלטיקו מדריד. בשלוש העונות שלו אצל הקולצ'ונרוס זכה קורטואה בלא פחות מארבעה תארים, כולל באליפות ספרד.

לרוע מזלו, בגמר ליגת האלופות של 2014 הוא ספג בדקה ה־93 את שער השוויון מסרחיו ראמוס, והבלאנקוס ניצחו 1:4 בהארכה ומנעו ממנו זכייה בתואר כבר אז.

בסיום אותה עונה הוא חזר לצ'לסי, ובארבע העונות שלו בסטמפורד ברידג' זכה בשתי אליפויות, בגביע האנגלי ובגביע הליגה. אבל לא משנה מה עשה ובאילו תארים זכה - התקשורת האנגלית לא החזיקה ממנו יותר מדי.

קורטואה. אין כמו להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות, צילום: אי.פי

שלשום, אחרי הניצחון על ליברפול, הוא סגר איתה חשבון כשאמר: "הייתי חייב לנצח כדי להוסיף כבוד לשם שלי. אני חושב שאני לא מקבל מספיק כבוד, בייחוד באנגליה".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ב־2018 עבר קורטואה לריאל, והאליפות שבה זכה העונה היא כבר השנייה שלו במדי הבלאנקוס. למרות זאת, שום דבר לא מרגש כמו הנפה של הגביע עם האוזניים הגדולות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר