בחזרה לעתיד: היסטוריית המפגשים בין ריאל מדריד לליברפול

חלוקת ההנפות במשחקי גמר ליגת האלופות • ההצגה של גארת' בייל • ושער הניצחון של יוסי בניון בברנבאו • איך ייגמר המפגש התשיעי בין שתי האימפריות?

בניון מכניע את קסיאס ב-2009, צילום: אי.פי

הערב (שבת) ב-22:00, ריאל מדריד וליברפול יתייצבו לגמר ליגת האלופות ה-73, מפגש ישיר שלישי ביניהן במעמד הגדול. יהיה זה המשחק התשיעי ביניהן, ולשתי האימפריות יש מספיק רגעים טובים ממפגשי העבר.

גמר גביע האלופות 1981. היתה זאת הפעם הראשונה שהן נפגשו, היישר במעמד הגדול מכולם. מצד אחת שיאנית הזכיות, ריאל מדריד, ומהצד השני ליברפול הגדולה ששלטה בכדורגל האירופי מסוף שנות ה-70 ועד אמצע שנות ה-80.

אז, כמו הערב, המשחק נערך בפריז, גם אז תחת שופט צרפתי (מישל ווטרו), ושער אחד של המגן אלן קנדי עשה את ההבדל, כדי לקבוע 0:1 לרדס, שהניפו אז את הגביע עם האוזניים הגדולות בפעם השלישית בחמש עונות.

שטיליקה מריאל מתקל את ג'ונסון מליברפול בגמר של 1981, צילום: אי.אף.פי

שמינית גמר ליגת האלופות, 2009. 28 שנים אחרי המפגש הראשון הן נפגשו שוב, הפעם בסנטיאגו ברנבאו. תוצאת משחק הבכורה ביניהן שוחזרה, אך הפעם עם נגיעה של כחול לבן.

היתה זו נגיחה של לא אחר מאשר יוסי בניון, שהכניעה את איקר קסיאס הגדול, וקבעה 0:1 לליברפול, מקדמה קטנה לקראת הגומלין.

באנפילד, זו כבר היתה הצגה של הרדס. בניון אמנם לא היה חלק מהכובשים, אבל התוצאה היתה מדהימה - 0:4 לליברפול, שעלתה לרבע הגמר עם 0:5 בסיכום שני המשחקים ומאזן כולל מושלם מול ריאל - 0:3 במפגשים ביניהן.

בניון חוגג בברנבאו ב-2009. רגע גדול, צילום: רויטרס

שלב הבתים בעונת 2014/2015. ריאל מדריד היתה זו שחגגה הפעם, ורשמה ניצחון היסטורי על ליברפול, שהיתה אז חסרת סיכוי.

הבלאנקוס חיסלו את הרדס תוך 18 דקות במהלך המחצית הראשונה משערים של קרים בנזמה (צמד) וכריסטיאנו רונאלדו, שהשתיקו את אנפילד בדרך ל-0:3 בסיום.

במפגש בסיבוב בשני של שלב הבתים, בברנבאו, חזרו הקבוצות לתוצאה הפופולרית עד אז במפגשים ביניהם, כשריאל ניצחה 0:1 משער של בנזמה.

בנזמה. אוהב לכבוש מול ליברפול, צילום: Getty Images

גמר ליגת האלופות 2018. כמו במפגשים הקודמים, גם הפעם בנזמה כבש, בגמר שזכור בזכות שני שחקנים: שוער ליברפול לוריס קריוס בתצוגה איומה, וגארת' בייל שכיכב עם צמד.

ריאל רשמה ניצחון שלישי ברציפות על ליברפול, שלמעשה מאז 2009 לא ניצחה את הבלאנקוס, שחגגו עם 1:3 וזכיה מספר 13 בתואר.

הרדס, לה כבש באותו הגמר סאדיו מאנה, רוצים לסגור חשבון הערב, בין השאר בגלל הפציעה של מוחמד סלאח, אחרי מפגש מכוער עם סרחיו ראמוס, שכבר אינו חלק מריאל.

בייל חוגג בין שחקני ליברפול בגמר של 2018,

רבע גמר ליגת האלופות 2021. גם במפגש הכפול האחרון ביניהן ליברפול לא ניצחה והודחה, אחרי שבמשחק הראשון ריאל שיחזרה את ה-1:3 מהגמר בקייב ובגומלין באנפילד לא נפלו שערים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

גמר ליגת האלופות 2022.  אנחנו באמת לא יודעים איך זה ייגמר הערב בפריז. שחזור של המפגש מ-1981 או חגיגה בלבן כמו ב-2018. בכל מקרה, זה עומד להיות גדול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר