הפפ של הכדורסל: ג'ורדי פרננדז עשה היסטוריה ב-NBA

עוזר המאמן של סקרמנטו קינגס, הוביל את הקבוצה לניצחון על טורונטו ראפטורס לאחר שהמאמן הראשי מייק בראון הורחק והפך לספרדי הראשון שמנהל משחק בליגה הטובה בעולם

פרננדז. היסטוריה, צילום: NBA

ג'ורדי פרננדס עוזר המאמן של סקרמנטו קינגס, הפך הלילה (בין רביעי לחמישי) למאמן הספרדי הראשון בהיסטוריה שמנהל משחק ב-NBA, זאת לאחר שמייק בראון המאמן הראשי ספג שתי עבירות טכניות והורחק.

המאמן בן ה-39 הוביל את הקבוצה לניצחון דרמטי על טורונטו ראפטורס וזכה לכבוד גדול בספרד. הכוכב של הקבוצה דומאנטס סאבוניס אמר על המאמן: "הוא לקח את ההזדמנות בשתי ידיים והיה כיף לראות את זה. הוא עושה עבודה טובה מאוד. בהגנה הוא תמיד אומר לנו איפה להיות. הוא המאמן הראשי בהגנה וכך אנחנו מנצחים משחקים".

פרננדס, שעבד בעבר גם כעוזר מאמן בנבחרת הספרדית התחיל את דרכו בארה"ב כמאמן פיתוח בקליבלנד קאבלירס, ועבד גם עם לברון ג'יימס ושאקיל אוניל. לאחר מכן היה במשך 6 עונות חלק מהצוות המקצועי של דנבר נאגטס, עד שהצטרף בקיץ האחרון לסקרמנטו כעוזר מאמן ראשי.

פרננדס נחשב למיודד עם מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה וסיפר בעבר: "היה לי העונג לפגוש את פפ במהלך הגמר בקליבלנד ב-2016. יש לי הרבה הערצה אליו כיוון שהוא אחד המאמנים הטובים במדינה שלנו ובעולם. אני חושב שלכל ענפי הספורט הקבוצתיים יש היבטים לחלוק מנקודת המבט של ניהול הקבוצה".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
פרננדז ופפ בגמר, צילום: טוויטר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר