מוכן לפריז: לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור זכה במדליית זהב באליפות אירופה

שלושה חודשים לפני פתיחת המשחקים הפראלימפיים, אלוף העולם משנת 2023 המשיך להרשים וזכה בזהב גם בתחרות היבשתית הנערכת בבלגרד, לאחר שגבר על יריב טורקי בגמר

לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור אלוף אירופה / איגוד הטאקוונדו

שלושה חודשים לפני פתיחת המשחקים הפראלימפיים בפריז, לוחם הטאקוונדו אסף יסעור ממשיך במסע ההצלחות, כאשר זכה היום (חמישי) באליפות אירופה הנערכת בבלגרד.

יסעור (עד 58 ק"ג) הביס את הטורקי יוסוף ירין 5:30 ברבע הגמר, כשהוא המשיך ביכולת הנהדרת שלו גם בקרב הבא עם שליטה לאורך כל הקרב מול ג'ואל מרטין הספרדי וניצחון 4:28. בגמר פגש שוב יריב טורקי, עלי אוזצ'אן המדורג שני בתחרות, וניצח אותו 20:37 בדרך לזהב ראשון בקריירה בתחרות זו.

ברזומה המפואר של יסעור יש מדליות הזהב באליפויות העולם ב-2021 ו-2023, כשהוא גם זכה במדליית הכסף במשחקי אירופה וגם הפך לספורטאי הראשון בענף שיגיע למשחקים הפראלימפיים.

יסעור, צילום: איגוד הטאקוונדו בישראל, דניס סקרטוב

יסעור איבד את ידיו במקרה זכור מ-2015, אז היה בן 13 בלבד ושבוע לפני חגיגות בר המצווה. הוא הבחין בכדור שנמצא בחדר המרכזי באלוני הבשן וקפץ פנימה כדי להוציאו. כשטיפס חזרה, מעד ותפס בכבל חשמל שנשא מתח של למעלה מ-12 אלף וולט. הוא הובהל לבית החולים במסוק, ושם הרופאים נאלצו לקטוע את שתי ידיו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הלוחם דימיטרי נגייב (עד 63 ק״ג) פתח את האליפות בניצחון 0:2 על יריב פורטוגלי, אך הפסיד בתוצאה דומה ליריב גרמני בסיבוב הבא. טום פשקובסקי (עד 54 ק״ג), פתח עם ניצחון 1:2 על יריב גרמני, אך הפסיד בתוצאה דומה ליריב טורקי בסיבוב הבא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר