אגר עליאסים מנחם את הקורבן התורן, ירי לצ'קה. צילום: אי.פי

לא קרה 34 שנים: הדרך הביזארית של פליקס אוז'ה אליאסים לגמר טורניר מדריד

הטניסאי הקנדי המדורג 35 בעולם יתייצב למשחק על התואר אחרי שלא פחות משלושה שחקנים מולם שיחק נפצעו ופרשו • זה קורה לראשונה בטורניר מאסטרס מאז 1990

מחר (ראשון) יתקיים גמר טורניר המאסטרס 1000 במדריד ויפגיש את את הפייבוריט לזכות בתואר, אנדריי רובלב, עם פליקס אוז'ה אליאסים. עם זאת, הרוסי לא יכול לחגוג מוקדם מדי, כיוון שלקנדי כנראה יש כוחות מאגיים, שבאמצעותם הוא הצליח לדלג עד שלב הגמר, כשהוא משאיר מאחור מדורגים גבוה ממנו.

אליאסים המדורג 35 בעולם היה עד לפני שנתיים במקום ה-6 בעולם ומאז הידרדר. העונה הוא מנסה לטפס דרכו חזרה לצמרת, ובשל ההישג - בלי קשר לתוצאה בגמר - הוא צפוי לזנק למקום ה-20. עם המזל ימשיך לעמוד לצידו ולהפיל את יריביו כמו זבובים, הוא עשוי למצוא את עצמו במקום גבוה יותר.

אז מה הסיפור של אליאסים? מאוד פשוט. לא פחות משלושה יריבים שלו בטורניר נפצעו ונאלצו לפרוש, לפני או תוך כדי המשחק מולו. אחרי שניצח על המגרש את שני הסיבובים הראשונים, יריבו הצ'כי יאקוב מסניק פרש בתחילת המערכה השנייה. אחר כך הפתיע הקנדי את קספר רוד והעפיל לרבע הגמר, שם היה אמור לפגוש את האיטלקי העולה יאניק סינר, אבל האחרון נפצע זמן קצר לפני המשחק ופרש.

אתמול (שישי), בחצי הגמר של הטורניר, אליאסים שוב פגש יריב צ'כי, ירי לצ'קה, אבל האחרון נפצע בברכו אחרי שישה משחקונים בלבד, ובמצב של 3:3 במערכה הראשונה סימן שאינו יכול להמשיך. כך דילג אליאסים "הקטלני" לגמר מול רובלב, כשהוא הראשון מאז 1990 שמתקדם בצורה כזו לקרב המכריע בטורניר מאסטרס.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו