נקבע הרכב נבחרת השחייה למשחקים הפראלימפיים בפריז

מארק ואריאל מליאר וורוניקה גירנקו יטוסו לצרפת, על סמך שקלול תוצאות השחיינים באליפות אירופה שהסתיימה בשבוע שעבר • אלו המשחים בהם חברי המשלחת עתידים להשתתף

עמי דדאון זוכה באליפות אירופה במשחה 50 מטר חזה / צילום: IPC
מאמן נבחרת השחייה של ישראל יעקב ביננסון, קבע היום (חמישי) את הרכב המשלחת למשחקים הפראלימפיים בפריז הקיץ.
 
כזכור, עמי דדאון אלוף אירופה הטרי ואיאד שלבי, כבר הבטיחו את מקומם במשחקים לאחר אליפות העולם בשחייה לפני שנה, אך ישראל קיבלה עוד שלושה כרטיסים, והמאמן החליט על סמך שקלול תוצאות השחיינים באליפות אירופה שהסתיימה בשבוע שעבר והייתה המוצלחת ביותר עם 14 מדליות.
 
על פי ההחלטה, השחיינים שישתתפו בפריז הם ורוניקה גירנקו, לה זאת תהיה ההופעה השלישית של במשחקים והתאומים מארק ואריאל מליאר, שלהם זאת תהיה ההופעה השנייה במשחקים, לאחר טוקיו 2020.
 
מארק מליאר עם מדליית הזהב מטוקיו 2020. יהיה גם בפריז, צילום: גטי אימג'ס
 
בנוסף, נקבעו גם המשחים של אותם שחיינים, כאשר על פי התוכנית לדדאון יהיה לו"ז עמוס והוא ישתתף ב-50, 100, 200 מטר חופשי, 150 מטר מעורב, ו- 50 מטר חזה. שלבי ב-50 ו-100 גב, 150 מעורב עדיין בסימן שאלה.
 
מארק מליאר, ישתתף ב-100 ו-400 מטר חופשי, 200 מטר מעורב, ו-100 מטר גב, אחיו אריאל ישחה 50, 100 ו- 200 מטר חופשי ו-50 גב. גירנקו תשתתף במשחים ל-50 גב, 100 חופשי ו-50 חזה, 150 מעורב עדיין בסימן שאלה, כאשר עדיין מקווים שיוליה גורדיצ'וק תזכה לקבל כרטיס חופשי.
 
ביננסון סיפר ל"ישראל היום": "כולם מנוסים, אין מישהו שעבורו זאת הפעם הראשונה במשחקים. הכי ותיק שלנו הוא שלבי בהופעה החמישית שלו. נבחרת עם דדאון שהוא מחזיק בכמה שיאי עולם, ומארק שהוא גם מנוסה ובקו עליה לאחר שהחליף קאלס, אבל ראינו את ההישגים שלו באליפות אירופה".
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
"יש לנו נבחרת מגובשת לפריז, אנחנו נמשיך לעבוד קשה כדי לשמור על ההישגיות שהייתה לנו באליפות אירופה, כדי שנראה עוד התקדמות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר