המגמה נמשכת: ג'ודוקא כווייתי נפסל בכוונה כדי לא לפגוש את הישראלי

חביב חסן בן ה-29 היה מעל המשקל המותר בערב השקילה, אריאל שולמן זכה מן ההפקר ועלה סיבוב בגרנד פרי זאגרב • זו ממש לא הפעם הראשונה שזה קורה

אריאל שולמן. עוד תקרית לא ספורטיבית מול ישראלי. צילום: IJF

תקרית הבוקר (שישי) בגרנד פרי זאגרב שבקרואטיה, לאחר שג'ודוקא כווייתי נפסל בכוונה בשקילה, כדי לא לפגוש את המתחרה הישראלי. 

חביב חסן בן ה-29, המדורג 217 בעולם, ראה כי קיבל בקרב הראשון את הישראלי אריאל שולמן הצעיר, בקטגוריית המשקל עד 60 ק"ג, אך ערב התחרות, כשהגיע להישקל, הוא היה מעל המשקל המותר ולכן צוות התחרות נאלץ לפסול אותו. 

ספורטאים כוויתים מעולם לא עלו להתחרות מול ישראלים, כשתקרית ראשונה שעלתה לכותרות הייתה כבר ב-2004, אז בטורניר טניס שנערך בצ'כיה, סירב טניסאי כוויתי לשחק מול הישראלי עמרי חסין בסיבוב השני וזכה לניצחון טכני. 

חביב חסן (עם הגב). נפסל בכוונה בשקילה?, צילום: IJF
הגרלת גרנד פרי זאגרב בג'ודו, צילום: IJF

בשנה שעברה, גם סייף הרומח איתן למברגר נתקל במקרה דומה, לאחר שהיה אמור לפגוש בשלב 32 האחרונים סייף כוויתי שלא הופיע לקרב, כאשר הישראלי "הרוויח" מכך ועלה אוטומטי לשלב הבא. אלא שבמקרה הזה, הכוויתי הפך לגיבור לאומי על המהלך. 

באחד הציוצים אז, בחשבון שמתחזק כרבע מיליון עוקבים נרשם: "מוחמד אל-פאדהלי. אלוף כוויתי מטיח בנורמליזציה ספורטיבית ופורש מאליפות העולם בדובאי בסירוב להתעמת עם אחד מספורטאי הכיבוש. ראוי לציין שהנסיגה הזו היא השנייה בקריירה של הגיבור מוחמד, כפי שפרש בעבר מאליפות הולנד ב-2019 מאותה סיבה. מצדיעים לגיבור מוחמד. מצדיעים לכווית". 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

שולמן המשיך יום קרבות נהדר והגיע להתמודד על מדליית הארד מול הטורקי סמואל ויזנגר וסיים במקום החמישי. באותו משקל, הגיע גם ים וולצ'ק להתמודד על הארד אך גם הוא הפסיד ליריב צרפתי וסיים חמישי. במשקל עד 66 ק"ג, טל פליקר הודח כבר בקרב השני שלו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר