רוסיה ובלארוס בדרך להתחרות בתחרויות הקריטריון לאולימפיאדת פריז 2024

המועצה האולימפית של אסיה נתנה אור ירוק להשתתפות הספורטאים באירועים בתחום שיפוטה • בוועד האולימפי הבינלאומי מברכים

ההכנות לפריז 2024 ממשיכות, צילום: איי.אף.פי

נמצא הפתרון? ספורטאים רוסים ובלארוסים צפויים לקבל בקרוב אור ירוק לחזור ולהתחרות באירועי הקריטריון למשחקים האולימפיים בפריז 2024, ומסתמן שיעשו זאת תחת יבשת אסיה ולא אירופה.

כזכור, הוועד המנהל של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC), המליץ בפברואר לאסור על ספורטאים משתי המדינות להשתתף בתחרויות ספורט בינלאומיות בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, שנתמכה על ידי בלארוס.

שילובם מחדש של ספורטאים רוסים היה במרכז הדיונים בפסגה האולימפית שנערכה אמש (שישי) שבו המועצה האולימפית של אסיה נתנה את ברכתה להשתתפות הספורטאים באירועים בתחום שיפוטה.

בהודעה לתקשורת נמסר: "במהלך הדיון, הנשיא בפועל של המועצה האולימפית של אסיה (OCA) הצהיר כי יבשת אסיה תוכל להקל על השתתפותם של ספורטאים מרוסיה ובלארוס בתחרויות באסיה שבסמכותו, תוך כיבוד הסנקציות הקיימות, שימנעו מכל ספורטאי שיתחרה לא ללבוש את מדי נבחרת רוסיה או בלארוס, ולא יופיעו תחת דגלי מדינותיהם".

בהצהרה של הוועד האולימפי הבינלאומי נאמר כי נשיאי התאחדות הספורט הבינלאומית הנוכחית מברכים על יוזמת ה-OCA, וכי עבור חלק מהפדרציות ומארחי התחרויות שלהן, הצורך באמצעי הגנה שמונעים מספורטאים רוסים ובלארוסים כבר לא חל.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מי שלא נכח בישיבה החשובה, הוא סבסטיאן קו, נשיא איגודהאתלטיקה העולמית, שאמר בעבר שספורטאים מהמדינות הללו יהיו מוזמנים להתחרות שוב בענף הספורט שלו, רק כשרוסיה "תצא מאוקראינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר