הלילה: בלסינג אפריפה בגמר ריצת 200 מטר באליפות העולם עד גיל 20

אחרי שהדהים ושבר פעמיים את השיא הישראלי בתחרות, הרץ המוכשר ינסה לסיים עם פודיום היסטורי • מאמנו, איגור בלון מתמוגג: "מרגש שעבודה קשה נותנת פירות ובזמן הכי נכון"

בלסינג אפריפה. בדרך להישג היסטורי באליפות העולם עד גיל 20?, צילום: אורן אהרוני

בלסינג אפריפה יעלה הלילה (בין חמישי לשישי) על המסלול בסנטיאגו דה קאלי בקולומביה, כדי לזכות במדליה באליפות העולם עד גיל 20, בריצה ל-200 מטר. 

אפריפה עלה לגמר, לאחר שריסק בשנית את השיא הישראלי תוך יום אחד. הרץ הציב את השעון על 20.17 שניות, וקבע את התוצאה הרביעית בטיבה השנה בעולם, כדי לעלות לגמר אליפות העולם באתלטיקה עד גיל 20. 

מאמנו של אפריפה, איגור בלון, התמוגג מחניכו: "מסוף העונה הקודמת, שמנו לעצמנו מטרה את אליפות העולם. חשוב לזכור, שלפני שנה הוא עלה פעם ראשונה על המסלול הבינלאומי, וגם זו הייתה השנה ראשונה שלו בנוער.  

בדרך, לא דילגנו על שום מדרגה, הגענו לקאלי בשיא הכושר. האמת, לפי כל האימונים ציפיתי לתוצאה 20.30-40, אז גם אני הופתעתי לטובה מבלסינג. מאוד מרגש שעבודה קשה נותנת פירות ובזמן הכי נכון. עם זאת, עדיין מוקדם מאוד לדבר. המבחן האמיתי הוא בגמר". 

רק כדי להבין מה עשה אפריפה השנה: זאת הפעם השישית שהוא שובר את שיאו האישי והלאומי, כשזה התחיל בסוף מרץ שעצר את השעון בתחרות בתל אביב על 20.83 שניות, ובתחילת יוני, שוב על המסלול בתל אביב, השיג 20.71 שניות.    

באליפות ישראל בירושלים בסוף יוני, האצן המוכשר שבר במאית את שיאו, עד שהגיע לגרמניה ב-3 ביולי, שם קבע 20.55 שניות, ועד כמובן לתחרות הנוכחית, שהוריד במוקדמות ל-20.37 שניות בדרך להישג הגדול בחצי הגמר.  

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

במידה ואכן זה יקרה, תהיה זאת הפעם הראשוה שאצן ישראלי עולה על הפודיום בתחרות היוקרתית. בנוסף, תהיה זו המדליה השלישית בסך הכל בתחרות זו, לאחר שבנה שעברה זכה קופץ הגובה יונתן קפיטולניק בזהב בתחרות בנירובי וב-2006, בתחרות שנערכה בבייג'ין, זכה קופץ הגובה ניקי פאלי במדליית הכסף. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר