שון גולדברג בלם נהדר, אבל הוא לא חריג הגיל שהנבחרת הצעירה הייתה צריכה בפריז

שחקנה של מכבי חיפה נחשב לאחד משחקני ההגנה הבולטים בליגת העל בשנים האחרונות, אבל אחרי שדניאל פרץ ועמרי גאנדלמן צורפו על ידי גיא לוזון לסגל לקראת המשחקים האולימפיים, ששניהם לא נחשבים לשוברי שוויון, היה ראוי לזמן את גיל כהן

גולדברג במדי הנבחרת הבוגרת. צילום: Getty Images

בעוד כחודשיים נבחרת ישראל עד גיל 23 תשתתף בטורניר הכדורגל של אולימפיאדת פריז. לגיא לוזון המאמן הייתה אפשרות לזמן שלושה שחקנים מעל הגיל המותר. לאחר שזימן את דניאל פרץ ועמרי גאנדלמן היום (חמישי) הוא בחר לזמן כחריג השלישי את שון גולדברג, בלם מכבי חיפה. ההחלטה הזו תמוהה במיוחד.

ראשית, היא משאירה בחוץ את קפטן הנבחרת הצעירה ביורו האחרון גיל כהן, למרות שעשה דרך ארוכה בנבחרת הזו ונחשב לאחד ממנהיגיה. כהן נמצא בנסיקה תמידית בשנים האחרונות ובכל פעם שלבש את המדים התכולים של הנבחרת הציג יכולת משכנעת, כולל ביורו הצעירות האחרון בו הוא וחבריו הגיעו לחצי הגמר.

אם לוזון החליט ששני החריגים הקודמים שזומנו הם כאלה שמגיע להם הזימון על הדרך שהם עשו בנבחרות הצעירות בשנים האחרונות, מן הראוי שגם החריג השלישי ייכנס לאותה משבצת. אם כבר הוחלט כי זה הקריטריון איתו הולכים בזימונים האלו, היה עדיף להמשיך באותו קו גם עם הזימון האחרון.

ערך המוסף שאמורים לתת חריגי הגיל באולימפיאדה הוא גדול. השחקנים האלו אמורים להיות שוברי השוויון מול הנבחרות האחרות. להביא ניסיון או יכולת יוצאת דופן. זו הסיבה שבעבר נבחרת ברזיל זימנה לטורניר הביתי שלה בריו 2016 את ניימאר, זו הסיבה שצרפת חולמת לצרף את קיליאן אמבפה לסגל שלה בקיץ הקרוב. גולדברג גם לא נחשב לשחקן שובר שוויון וגם הזימון שלו יכול לפגוע במרקם החברתי של הנבחרת כולה, כששחקנים רואים שמי שרץ איתם בשנים האחרונות נשאר בחוץ.

ואם כבר לוזון בחר בחריג גיל שיחסית מבוגר בהרבה מיתר שחקני הסגל, לא היה ראוי יותר שיזמן את ערן זהבי (טרם ברור אם רצה בכך) שרושם עונה עם 35 שערים בכל המסגרות בגיל 37 ונבחר לשחקן העונה או של דין דוד שנכון לעכשיו עומד בראש טבלת המבקיעים בליגה? נראה שלוזון חשש מגל ביקורות גדול אפילו עוד יותר מהגל שהוא צפוי להתמודד איתו כעת.

 

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר