"הייתי בטוח שהוא מתחבא, וייצא עוד מעט": ליאור אסולין נרצח, החברים לא מעכלים

כדורגלן העבר ליאור אסולין (43) היה בין הנרצחים במסיבת הטבע ברעים • חבריו מעולם הכדורגל ובני משפחתו האמינו עד לרגע האחרון שהוא יתגלה חי, אבל "לא היה לו מזל" • החלוץ השאיר אחריו שלושה ילדים. יהי זכרו ברוך

ליאור אסולין. גם הכדורגל ספג אבידות. צילום: אלן שיבר

היממה האחרונה היכתה במשפחתו של ליאור אסולין ז"ל. בשעות הראשונות, הקריטיות, מאז אירוע הירי במסיבה שבה שהה בסמוך ליישוב רעים בדרום, אחיו ומשפחתו עוד היו מלאי תקווה שישמעו ממנו. "הוא יודע להסתדר בכל מצב, אין סיכוי שהוא לא מצא מחסה ומחכה שהבלאגן יעבור", אמר אחיו משה לאחותו ולחבריו באחת השיחות ביניהם במוצאי השבת.

הספורטאים האולימפיים של ישראל בהסברה לעולם על המלחמה | מתוך אינסטגרם

 

אך ככל שעבר הזמן ולא הגיעו שיחת טלפון או סימן חיים, כך ההבנה שמשהו רע קרה החלה לחלחל גם בקרב הקרובים לאסולין. כמה שעות קודם לכן פורסמה ברשתות החברתיות רשימת ניצולים מהמסיבה ובה גם שמו של ליאור אסולין. האחים משה ואורטל בדקו מהר את הפרטים, אך גילו כי השם של ליאור היה כתוב על הדף מבלי שהיה פיזית בין הניצולים.

חבריו הטובים, גם מעולם הכדורגל, עמדו בקשר עם המשפחה כל העת, עד שבסופו של דבר, מכר שקשור לארגון זק"א זיהה את גופתו, ומכאן הכל התגלגל במהירות עד לקביעה הוודאית כי נרצח על ידי מרצחים נתעבים.

אסולין עם ערן לוי (מימין). החבר הקרוב לא מעכל את האובדן, צילום: דודו גרינשפן


במשפחה סיפרו כי ליאור ז"ל רצה לחגוג את יום הולדתו ה־43, שחל ביום שישי האחרון, אחרי שהשתחרר מתקופת מאסר בגין עבירות סחר בסמים שביצע. "הוא רצה להתחיל חיים חדשים, רצה קצת ליהנות במסיבה, לשמוע מוזיקה, זה יצא בדיוק ביום ההולדת שלו", סיפרו קרוביו.

אסולין השאיר אחריו שלושה ילדים. בשנה האחרונה עבד בשתי עבודות כדי לחזור למסלול. חברו, בעל חוות סוסים, היה עימו במסיבה בקיבוץ רעים, והשניים נרצחו במהלך הבריחה. אסולין עבד אצלו בחווה כחלק מהשיקום והיציאה לחיים חדשים.

במקביל, ניהל שחקן העבר בריכה בבית מלון בהרצליה. במשפחתו ידעו לספר כי מועדוני כדורגל נרתעו מלהעסיק אותו בשל העבירות על החוק שביצע, ולכן חיפש את עתידו בתחומים אחרים.

עם זאת, לפני כמה שבועות היתה לאסולין הצעה לחזור לשחק כדורגל בליגה ג' בבאר יעקב, אך הוא העדיף שלא לחזור לליגה נמוכה ולהמשיך את הדרך שבה החל מחוץ לענף שבו הצליח. "הכדורגל עשה לליאור אסולין הרבה טוב, אבל גם הרבה רע, ולכן היה מובן שהעדיף למצוא את עצמו בתחומים אחרים", אמרו בני משפחתו.

אסולין במדי הפועל ב"ש. כואב הלב, צילום: דוד כהן


עם חבריו הטובים שנותרו מעולם הכדורגל הישראלי, נמנים גם עומר אצילי וערן לוי. האחרון שוחח עם "ישראל היום" בדמעות והתקשה לקבל את הבשורה הקשה. "היינו חברים כמו אחים. קשה לי לדבר, אין גבר כזה, אין חבר כזה", מירר לוי בבכי, "הוא תמיד תמך והיה שם עבור החברים שלו. אני, הוא, עומר אצילי, אמיר עגייב, היינו חברים הכי טובים שיש. כל הלילה והיום הייתי בקשר עם המשפחה והתפללנו.

"הוא רק רצה ליהנות ביום ההולדת שלו כי הוא עבר תקופות קשות. לצערי, לא היה לו מזל. לי אישית זו מכה. הייתי בטוח שהוא מתחבא ונמצא במקום בטוח, הייתי בטוח שיידע להסתדר ושעוד מעט הוא ייצא החוצה, עד שקיבלנו את הטלפון הארור שבישר לנו את הבשורה המרה".

עומר אצילי הוסיף: "חבר שלי, אח שלי, לב ענק, נשמה גדולה. גם כשהיה ברגעים קשים, הוא תמיד היה עם שמחת חיים גדולה. הוא עבר כל כך הרבה, ועצוב שזה הסוף. הילדים שלו זכו באבא עם הלב הכי גדול שיכול להיות, אני אוהב אותו מאוד".

אסולין בפעולה. לא הצליח להימלט מהטבח, צילום: אודי ציטיאט

 

ליאור אסולין גדל במכבי הרצליה ולאחר מכן שיחק בקבוצות גדולות דוגמת בית"ר ירושלים, הפועל ב"ש והפועל ת"א, ועבר גם בבני יהודה, בהפועל פ"ת ובבני סכנין.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עם האחרונה זכה להישג השיא שלו בקריירה והניף את גביע המדינה ב־2004. סכנין הוציאה הודעת תנחומים לאחר היוודע דבר מותו, וכמוה גם הפועל ב"ש, בית"ר ירושלים ומועדונים נוספים. יהי זכרו ברוך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר