גבי צ'אצ'אשווילי: "את החלום הראשון שלי הגשמתי – חזרתי לשחק"

שחקנה של הפועל גליל עליון התגבר על פציעה קשה בברך והפך לאחד השחקנים ישראלים המובילים: "האמנתי שאגיע למקומות האלה" • הוא עבר בהצלחה שיקום מנטלי ארוך: "תהליך לא פשוט, בהתחלה היה קשה מאוד", והיום יעלה להופעת בכורה במדי נבחרת ישראל מול גרמניה במוקדמות אליפות העולם: "מתרגש" • ראיון

גבי צ'אצ'אשווילי.עובר לגרמניה, צילום: אלן שיבר

גבי צ'אצ'אשווילי (22, 2.10 מ'), הפורוורד-סנטר של הפועל גליל עליון ואחד הכישרונות המבטיחים ביותר בכדורסל הישראלי, בכלל התחיל כבלם בקבוצת הכדורגל של הפועל נוף הגליל, ורק בסביבות גיל 15 עבר לשחק כדורסל.

עד מהרה התבלט בזכות נתוניו הפיזיים וכישוריו המיוחדים ונבחר לשחקן המצטיין בליגת העל לנוער. בקיץ 2018 זכה עם נבחרת העתודה באליפות אירופה עד גיל 20, אך בקיץ לאחר מכן נפצע בצורה קשה בברכו במהלך ההכנות לטורניר שנערך בישראל וחזר למגרשים אחרי למעלה משנה כשחתם בהפועל גליל עליון. בעונה שעברה הצטיין בחזרתה של הקבוצה הצפונית לליגת העל והעונה הוא אחד הישראלים המובילים בליגה. היום הוא צפוי לערוך את הופעת הבכורה שלו במדי נבחרת ישראל.

עד כמה אתה מתרגש לקראת הופעת הבכורה בנבחרת הבוגרת?
"אני מתרגש מאוד, זה לא מובן מאליו. אני שמח להיות בנבחרת. כל החבר'ה פה משחקים ברמה מאוד גבוהה וכבר הרבה זמן ביחד ואני לומד מהם המון. אתן את כל מה שצריך ממני".

לא יצא לך מעולם לשחק ברמות האלה, אתה מרגיש מוכן להתמודד מול גבוהים פיזיים ומנוסים?
"אני חושב שאני מוכן. אני מאמין שלא משנה מי משחק מולך, אלא איך אתה מגיע למשחק ואם אתה נותן את המאה אחוז שלך. אם אתה מגיע מוכן הדברים יסתדרו עבורך".

גבי צ'אצ'אשווילי מול הפועל ירושלים, צילום: מאור אלקסלסי

 

את האליפות בקיץ 2019 לעיני הקהל הביתי בהיכל קבוצת שלמה פספסת, יש פה איזושהי סגירת מעגל?
"לאליפות ההיא הגעתי בתור אוהד וזה היה ממש מיוחד. אני רק יכול לדמיין איך זה כשחקן לשחק מול הקהל פה. אבל זה רק חצי סגירת מעגל מבחינתי, עוד נגיע לאליפות אירופה ואז זאת תהיה סגירת מעגל מושלמת".

בוא נחזור לשנה של הפציעה, כל הליך השיקום שעברת, האמנת באותם זמנים שיבוא יום ותשחק בנבחרת ישראל?
"כן, האמנתי שאגיע למקומות האלה. אבל אני בנאדם שמתעסק בעיקר בהווה, ולכן ביום-יום חשבתי כל הזמן איך אני מחזק את הברך ועל מה אני צריך לעבוד, ופחות התעסקתי במה יקרה בעתיד. הדבר הכי טוב שיכולתי לעשות בשיקום היה להתעסק בהווה ובעבודה ופחות במחשבות. בדיעבד אפשר לומר שזה הצליח. יש המון צעדים שאפשר לפספס אם מתרכזים בחלומות, ובשבילי ההתרכזות בהווה משאירה אותי כל הזמן חד".

היית בסך הכל ילד צעיר שאוהב לשחק כדורסל ופתאום אתה יושב בחוץ שנה שלמה ורואה את כל החברים שלך משחקים. איך עברו עליך הימים האלה?
"בהתחלה זה היה קשה מאוד. הדבר שאני עושה 24/7 ואוהב יותר מהכל נלקח ממני, אבל קיבלתי הרבה תמיכה מהמשפחה והחברים. גם התחלתי לקרוא הרבה ספרים ולהתעניין במניות ונדל"ן, וצרכתי הרבה תוכן שהוא לא כדורסל. בזכות זה המחשבות שלי לא נדדו לכיוונים שליליים. עד היום אני ממשיך לעשות חלק מאותם דברים".

גבי צ'אצ'אשווילי, צילום: אלן שיבר

 

הרבה פעמים שחקנים שנפצעים בצורה קשה מפחדים לשחק חזק וחוששים ממגע כי הפציעה עדיין יושבת להם בזיכרון. איך אתה מתמודד עם זה?
"מעבר להכין את הברך פיזית, החלק המרכזי בשיקום היה להכין את הראש מבחינה מנטאלית. בעונה שעברה בלאומית עברתי תהליך לא פשוט. בהתחלה אתה חושב האם לקפוץ לריבאונד או ללכת לכדור אבוד. אני אדם מאוד מודע לעצמי והבנתי מה קורה לי, אז בכוח הייתי הולך נגד האינסטינקט או נגד הפחד. זה היה החלק הכי קשה בחזרה, יותר אפילו מהחלק הפיזי. היום אני יכול להגיד שאין לי שום מגבלה או מחסום של פחד".

תספר קצת על העבודה והמעטפת שנותנים לך בגליל.
"גליל מאמינים בקידום צעירים. זה מתבטא בעבודה יומיומית. אנחנו עובדים כל בוקר במשך שעות עם יונתן אלון (המנהל המקצועי, י"מ), רואים איתו וידאו ועובדים על כל הפרטים הקטנים. אני מרגיש שאני משתפר כל שבוע. גם העבודה עם הצוות המקצועי והביטחון שאני מקבל מהם ביחד עם דקות המשחק המשמעותיות עוזרת לי מאוד. בעונה שעברה הם לקחו הימור והביאו אותי, ואני יודע שלא כל אחד היה עושה את זה. אני חושב שההימור הזה השתלם לכל הצדדים".

ישראל לא העפילה לאליפות העולם מאז 1986. אתם מדברים על זה בחדר ההלבשה, רוצים להיות אלה ששוברים את הרצף השלילי?
"זה החלון השני שלי ושמעתי אנשים מדברים על זה פעם אחת בלבד. אנחנו באמת מנסים להתרכז בהווה ולעבור משחק אחרי משחק".

בדרך כלל מדברים על חלומות, אז אני מאמין שחלום אחד אתה כבר הגשמת, לחזור לשחק ואז גם להגיע לנבחרת.
"את החלום הראשון שלי הגשמתי – חזרתי לשחק. החלום השני היה לעלות ליגה עם גליל עליון וגם הגשמתי אותו. השנה אני רוצה לעשות פלייאוף עם גליל, ומעבר לזה אני לא רוצה לחשוב. כל דבר בעיתו".

צ'אצ'אשווילי, צילום: דני מרון

 

על איזה שחקן אתה מסתכל ומנסה לשחק כמוהו, להידמות אליו?
"אני לוקח דברים מכל אחד. אהבתי מאוד את טים דאנקן, את השלמות בפיק-אנד-רול ובפוסט אפ. את המקצוענות מנמרוד לוי, בדברים הקטנים שגיא פניני עושה. אני מנסה לשאוב קצת מכל אחד שיכול להפוך אותי לשחקן יותר טוב".

שאלון

אצל איזה מאמן היית רוצה להתאמן?
"גרג פופוביץ'".

איש ספורט שהיית שמח לשבת לבירה ומדוע?
"רונאלדיניו. הקסם והאהבה שלו הם מיוחדים. בתור ילד הייתי משתגע ממנו, ואני רוצה להיות כמוהו. הוא נראה בנאדם מעניין, והייתי שמח לשבת איתו לבירה".

מה הכי מפחיד אותך בעולם?
"נחשים".

מקום מועדף לחופשה.
"פריז. אם תומר גינת יזמין אני מגיע".

מאכל שאי אפשר לסרב לו.
"צ'נאחי. המאכל הכי טוב שאמא שלי מכינה".

מוזיקה.
"הכל, מאביתר בנאי עד דרייק. הכי הרבה שנמצא בפלייליסט זה מוזיקה שחורה – R&B".

ספרים.
"אני באמצע ה'היסטוריה של המחר'. ספר שמכסה הרבה דברים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עוד משהו שלא יודעים עליך.
"אני מספיק לנוח הרבה. לישון פותר את כל הבעיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר