גליל עליון חוגגת עלייה לליגת העל | צילום: לימור מלינוף

"החזרנו את גליל עליון לבמה המרכזית"

ניר וסרמן, רק בן 29, משמש כבר חמש שנים כמנכ"ל של הקבוצה הצפונית • ההתרגשות במשחק העלייה: "לא זוכר מה קרה בשניות הסיום" • ניהול מועדון ספורט בגיל צעיר: "שיגעתי אנשים כדי להבין איך הדברים עובדים" • והחלומות: "להביא את אירופה לכפר בלום" • ראיון

13 שנים לאחר שהתפרקה והוקמה מחדש בליגה ב', שבה הפועל גליל עליון לליגת העל ועשתה זאת בסטייל עם זכייה באליפות הליגה הלאומית.

בכדורסל הישראלי אנו רגילים לאנשי ניהול ותיקים שמחזיקים בתפקידים בכירים במועדון במשך שנים רבות, אבל דווקא אצל העולה החדשה אנו נתקלים במנכ"ל צעיר מאוד בשם ניר וסרמן.

וסרמן, רק בן 29, כבר משמש כמנכ"ל המועדון במשך חמש שנים. לפני כן הוא שיחק בקבוצות הנוער והבוגרים. לאחר שהשתחרר מהצבא עבד כמנהל אתר בקייקי כפר בלום, ובגיל 24 נרשם למכרז שהוציאה המועצה המקומית לניהול מועדון הכדורסל ולהפתעתו נבחר לתפקיד. מאז ועד היום עשו וסרמן והמועדון דרך ארוכה, שגם הייתה רצופה באכזבות, אבל בחודש שעבר הגשימו את המטרה – החזרת גליל עליון לבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי.

"הייתי מוכן לכל תרחיש", הוא מודה בראיון ל"ישראל היום", "לפני שנתיים כאב לי מאוד בהפסד למכבי חיפה בגמר וגם בסדרה הזו שיחקנו פחות טוב מעפולה, כך שהכנתי את עצמי לכל סיטואציה. אבל ברגע שזה נגמר אני לא זוכר בדיוק מה קרה. היה שם אושר אמיתי. הייתה עונה קשה בטירוף, עם מלחמה, שלושה סגרים וזה הפך את זה למתוק. אני לא זוכר הרבה מהרגעים שאחרי המשחק, אלא רק שכולם קופצים אחד על שני. ממש ערימה של חבר'ה על הדשא".

וסרמן סוחב את יזרעאלי, לימור מלינוף

מה גרם להתרגשות הגדולה?

"עד לפני 4-5 שנים לא היה קהל במשחקים ולא היה הייפ סביב הקבוצה. היום האולם מלא ברוב המשחקים שלנו וכל האזור סביב המועדון. אנשים עוזרים ומתנדבים, שואלים ומתעניינים כל הזמן. הרגשנו שזה הזמן הנכון להחזיר מועדון היסטורי כמו הפועל גליל עליון לליגה הראשונה ולבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי".

ועכשיו כשהגעתם, מה המטרות?

"אנחנו מכוונים כבר בשנה הראשונה לפלייאוף עליון, זה המקום הטבעי של הפועל גליל עליון. אנחנו לא מנמיכים ציפיות. נעשה הכל כדי להעמיד תקציב יפה, לא תקציב מינימום, ולהביא שחקנים ישראלים טובים, כדי שנעמוד במטרות שלנו".

לאורך ההיסטוריה גליל עליון הייתה ידועה כקבוצה שמפתחת שחקנים ישראלים צעירים, זה גם משהו שאתם מכוונים אליו?

"בוודאי. כבר ראו את זה אצלנו בשנים האחרונות בלאומית עם שחקנים כמו צוף בן משה, גל גילינסקי, מירון רוינה, רועי הובר, רום גפן, ליאור קררה ואחרים שהיו פה והתקדמו לליגת העל. גם בקיץ שעבר הבנו את גבי צ'אצ'אשווילי שהרבה קבוצות בליגת העל רצו אותו, ועכשיו הוא הפרויקט שלנו ואנחנו מאמינים שהוא יכול להתפתח לשחקן ברמה גבוהה מאוד".

וסרמן, לילך וייס

כאמור, וסרמן מנהל את המועדון מגיל 24 ומטבע הדברים מתנהל מול שחקנים, מאמנים, סוכנים, אנשי הנהלה ונציגים מקבוצות אחרות המבוגרים ממנו בשנים רבות.

איך זה לנהל מועדון ספורט בגיל כל כך צעיר?

"ת'אמת, לא היו לי חששות בהתחלה ולא חשבתי שזה גדול עליי, אבל ידעתי שאני צריך להיעזר באנשים מנוסים ממני. בהתחלה 'שיגעתי' אנשים כדי להבין דברים. בסוף התפקיד של מנכ"ל ושל מנהל קבוצה זה לראות שהכל עובד בשביל השחקנים כמו שצריך. משנה לשנה אני משתפר ולומד, וגם עכשיו בשבועות שעברו מאז שעלינו אין כמעט מנהל מליגת העל שלא ישבתי איתו כדי ללמוד ולהבין איך הדברים עובדים. למזלי יש פה מעטפת מקצועית וניהולית טובה שבזכותה כל העבודה הרבה יותר קלה. יש פה את ההנהלה, הוועדה המקצועית, אנשים שעוזרים בהתנדבות ואוהדים שדואגים שלשחקנים יהיה את כל מה שצריך כדי להצליח.

"באופן אישי, גורם לי להרגיש טוב להיות במקום שחלמתי עליו כבר מגיל צעיר", הוא מוסיף, "הפועל גליל עליון זה מפעל חיים בשבילי".

עם רז גל וצלחת אליפות הליגה הלאומית,

אם כבר אנחנו מדברים על ניהול, יש דיווחים שג'ף רוזן מצטרף למועדון ויתן סכום כסף גדול. איפה הדברים עומדים?

"ג'ף והצוות שלו פנו אלינו וכבר מתנהלים מגעים במשך כמה שבועות. המדיניות בהפועל גליל עליון היא שאנחנו שמחים לשתף פעולה עם כולם, אך ההנהלה והוועדה המקצועית מקבלים את ההחלטות. נשמח מאוד שג'ף יצטרף, אבל זה לא יהיה במעמד שהוא היה רגיל אליו במכבי חיפה. בסופו של דבר, יש פה מנגנון שעובד טוב ואין צורך להחליף אותו".

אתם כנראה תשחקו בליגה הבלקנית בעונה הקרובה. מה הסיבה לכך שכבר בשנה הראשונה אתם רוצים לשחק במפעל נוסף?

"לשחק בשתי מסגרות זה משהו שהמועדון הזה עשה הרבה שנים ואנחנו שואפים אליו והספונסרים שלנו מכוונים אליו. זה גם יכול להיות פלטפורמה טובה עבור שחקנים ישראלים לקבל עוד דקות משחק ולהתפתח".

לסיום, מה החזון שלך בתור מנכ"ל, איפה אתה רואה את המועדון בעוד 4-5 שנים?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"החלום שלנו הוא קודם כל להרים את מחלקת הנוער שלא בדיוק הייתה בניהול שלנו בשנים האחרונות, ואני מקווה שנצליח להרים אותה ולפתח שחקנים צעירים כמיטב המסורת בגליל. אנחנו רואים את עצמו כמועדון שמתחרה בטופ של ליגת העל ומשחק כל שנה באירופה. אנחנו רוצים להביא את אירופה לכפר בלום. נעשה הכל כדי להגשים את החלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו