יונתן אלון בראיון מיוחד: "אפשר לזכות בדאבל, נלך על זה בכל הכוח"

בראיון מיוחד ל"ישראל היום" אחרי הזכייה בגביע המדינה, מאמן הפועל ירושלים מדבר על השינוי תוך כדי הגמר ("הייתי צריך להזכיר לשחקנים מי אנחנו"), מתייחס לעונה ההפכפכה ("היינו יכולים להתפרק הרבה פעמים העונה") ומשתף על הקושי בלהיות מאמן ומנהל מקצועי בו זמנית: "מותש ומרגיש שאני לא עושה עבודה טובה מספיק בגלל העיסוקים מסביב. הקרבתי זמן עם המשפחה"

ווייד בולדווין נכנס לאואקה ומתקבל בשריקות בוז

ספק אם גם בתסריטים הדמיוניים ביותר שגולל בראשו יונתן אלון בתחילת העונה, עמידה על הקווים בגמר גביע המדינה וזכייה בתואר בפעם הראשונה בקריירה כמאמן ראשי היתה משהו שהוא חלם עליו. אולם המלחמה שהכניסה מדינה שלמה לסחרור השפיעה גם על הספורט הישראלי בכלל, ועל הפועל ירושלים בפרט. האדומים נאלצו בניגוד לרצונם להיפרד ממאמנם אלכסנדר דז'יקיץ', שלא שב לארץ בשל המצב הביטחוני.

כדור השלג שנוצר לאחר עזיבתו של המאמן הדומיננטי לא נעצר תחת הדרכתו של המאמן היווני איליאס קנצוריס שפוטר לאחר תקופה קצרה במועדון, ואלון שמשמש כמנהל המקצועי של הפועל ירושלים התבקש לרדת אל הקווים ולתפוס את עמדת המאמן הראשי. השינוי בקבוצה הורגש תוך זמן קצר והקבוצה רצה ל-11 ניצחונות מ-12 משחקיה האחרונים.

רגעים ספורים לאחר שהעשן התפזר והקונפטי נאסף מרצפת היכל מנורה מבטחים, מוקף בילדיו ועם חיוך גדול שמספר רק חלק קטן מהמסע הארוך והמאתגר שהוא והקבוצה עברו בשבעת החודשים האחרונים, התפנה יונתן אלון לראיון עם "ישראל היום" בו שיתף מתחושותיו לאחר ההישג. "כיף גדול, לזכות בתואר זה תמיד כיף. אני מאושר. כל תואר זה מאוד מיוחד אבל בטח לאור כל מה שעברנו העונה, אני באופן אישי והשחקנים, אנחנו מאוד שמחים", פתח אלון את דבריו.

לאחר מחצית ראשונה בשליטה צהובה יצאו הירושלמים מחדר ההלבשה כמו מלוע של תותח. בזכות רבע שלישי דומיננטי וחד צדדי של 10:31 לטובתם, הפכו של פיגור תשע נקודות במחצית ליתרון של 15 באמצע הרבע הרביעי, באחד הרבעים הגדולים של קבוצה בתולדות גמר גביע המדינה.

יונתן אלון בגמר גביע המדינה, צילום: אלן שיבר

ירדתם לחדר ההלבשה בפיגור של תשע נקודות ומומנטום שלילי, מה אמרת לשחקנים בחדר ההלבשה שהוביל לשינוי ברבע השלישי?

"הפועל ירושלים היא קבוצה שזוכה בזכות אגרסיביות ומנצחת משחקים בזכות אגרסיביות. הייתי צריך להזכיר לשחקנים מי אנחנו ומה האופי שלנו, שאם נמשיך ככה הם יקחו לנו את הגביע והוא שלנו. הייתי צריך לשים להם מראה מול הפרצוף".

אני מניח שלא דמיינת בתחילת העונה את התרחיש שתזכה בגביע המדינה כמאמן הפועל ירושלים.

"לא דמיינתי אבל לא דמיינתי גם המון דברים שהתרחשו במדינה מאז ה-7 באוקטובר. העונה הזאת שונה מכל עונה אחרת שעברנו, היינו מחוץ לבית כמה חודשים, לא היו לנו תנאים לשחק כדורסל, זה תנאים קיצוניים".

רגע שיא בעונה מטלטלת. הפועל ירושלים זוכה בגביע המדינה 2024, צילום: הפועל ירושלים זוכה בגביע המדינה 2024

חודשיים חלפו מאז נפרדה הפועל ירושלים ממאמנה דאז איליאיס קנצוריס. בהנהלת המועדון התקבלה ההחלטה לא להצניח מאמן חדש מבחוץ אלא לתת לעוזרי המאמן ולמנהל הספורטיבי, שהיו עם השחקנים לאורך העונה וחוו איתם את הקשיים מחוץ לישראל, להדריך את הקבוצה עד לסיום העונה.

"אני מאוד מאמין בחבורה של האנשים הזאת ותמיד האמנתי בה. עם קנצוריס הפועל ירושלים איבדה קצת את הדרך ולאחרונה חזרנו לדרך שלנו. סמכנו על השחקנים לאורך כל הדרך, החתמנו את השחקנים האלה בקיץ על חוזים ארוכים. המציאות הובילה לעזיבה של אלכסנדר דז'יקיץ' וצוותו אבל האמנו בהם. ההצלחה הזאת זה לא דבר מובן מאליו מבחינתנו אחרי כל מה שעברנו, הקבוצה הזאת היתה יכולה להתפרק הרבה מאוד פעמים העונה במהלך הדרך ואני גאה מאוד במערכת שהחזיקה אותה ככה ובשחקנים שהוכיחו שהם באים למשחקים הגדולים ולוקחים תואר".

יונתן אלון, צילום: אלן שיבר

ההחלטה לרדת לקווים ולהפוך למאמן הראשי של הקבוצה לא היתה קלה עבורך. סיפרת בעבר שזה לא משהו שרצית.

"ההחלטה היתה מאוד קשה עבורי, היום-יום שלי קשה מאוד. אני מאוד עסוק ומותש ומרגיש שאני לא עושה עבודה מספיק טובה כמאמן ראשי כי אני עסוק בעוד דברים, אבל יש סביבי חבורה מדהימה של אנשים שעוזרת לי. צריך עבודה קבוצתית בשביל שדברים כאלה יצליחו".

כמה קשה היא עבודת המאמן?

"זה מקצוע מאוד קשה אבל אני מאוד אוהב אותו ונהנה ממנו. אני נהנה מהאימונים, המשחקים, האווירה והלחץ. זה יהיה קשה ועדיין קשה בגלל העומס אבל יש בזה גם הרבה רגעים של כיף. נאלצתי להקריב השנה את המשפחה שלי, זמן איתם, ועכישו הם פה איתי".

שחקני הפועל ירושלים חוגגים, צילום: אלן שיבר

ההצלחה כמאמן ראשי גורמת לך לשקול להמשיך בתפקיד לעונה נוספת?

"קשה לענות על זה בשלב הזה אבל אני חושב שלא. אני מאמין שאחזור לתפקידי כמנהל המקצועי".

קיבלתם העונה לא מעט ביקורת על החלטות שביצעתם. זכורה במיוחד התבוסה לעפולה בתחילת העונה לאחר שחזרתם לארץ בלי זרים לחידוש הליגה. אתה חושב בדיעבד שהיית יכול לעשות דברים באופן שונה?

"בסך הכל אני גאה בהחלטות שקיבלנו העונה, אני חושב שקיבלנו את כל ההחלטות בחשיבה ממושכת ובהיגיון. לא הכל היה מוצלח אבל אני שמח מאוד מהדרך שקיבלנו את ההחלטות".

הפועל ירושלים לא זכתה מעולם בדאבל בהיסטוריה של המועדון, אתם מאמינים שהיעד הזה אפשרי השנה?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"ברור, השמיים הם הגבול. אני מאמינים שאנחנו יכולים לעשות היסטוריה. לזכות בדאבל זה אפשרי ואנחנו הולכים בכל הכוח על מנת להשיג את זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר