הרגעים הגדולים של מכבי תל אביב העונה ביורוליג

המעבר לבגלרד, משבר אמצע העונה, 17 ניצחונות רצופים בכל המסגרות וכמעט היסטוריה בפלייאוף • העונה של מכבי ביורוליג הייתה לא שגרתית במלוא מובן המילה, ואולי הסתיימה קצת מוקדם מדי

אנטוניוס קליבלנד בטירוף. צילום: EPA

מכבי תל אביב הייתה קרובה מאוד לעשות היסטוריה ולעלות לפיינל פור היורוליג, אבל רבע אחרון חלש שלה הוביל להפסד 81:72 לפנאתינייקוס במשחק החמישי והפסד 3:2 בסדרה. למרות הכל, החבורה של עודד קטש עברה בהצלחה מרובה עונה לא שגרתית, שהסתיימה בטעם חמוץ אבל עם הרבה מאוד כבוד.

התחלה קשה

תחילת הדרך לא שידרה את העתיד לבוא עבור עודד קטש וחניכיו, שיומיים לאחר הניצחון הביתי על פרטיזן בלגרד במחזור הפתיחה של היורוליג התעוררו, כמו המדינה כולה, לבוקר נורא ולמלחמה שנפתחה. 

הצהובים נדדו לקפריסין ולאחר מכן עברו לבלגרד, עיר שהפכה להיות ביתם החדש. לאחר שבוע וחצי חזרו הצהובים למגרשים וספגו את הפסד החוץ הראשון לעונה נגד ולנסיה בספרד, במשחק בו נראתה הקבוצה כמי שהראש שלה לא מרוכז בכדורסל. שבועיים לאחר מכן התארחו חניכיו של עודד קטש במונאקו וספגו מכה כואבת לאחר שהובסו 107:79.

אייזיאה כנאן מאולימפיאקוס שומר על ג'ון דיברתולומאו. התחלה קשה לעונה, צילום: EPA

אחת החוזקות הגדולות של מכבי תל אביב לאורך העונה הייתה היכולות לשמור על יציבות יחסית לאורך כל העונה. לאחר הפסדים כואבים למתחרות ישירות על מקום בשלב הבא, כמו וירטוס בולניה או אולימפיאקוס, הגיעו במשחקים העוקבים ניצחונות מרשימים על אנדולו אפס ופנרבחצ׳ה ולראייה, הצהובים סיימו את העונה הסדירה במפעל במאזן של 20 ניצחונות לעומת 14 הפסדים, שהתחלקו בצורה שווה למאזן 7:10 בתום כל אחד מן הסיבובים. 

שחקני מכבי תל אביב. הצליחו לסיים את הסיבוב בטעם טוב, צילום: Getty Images

משבר אמצע העונה

אחת הקלישאות העתיקות ביותר בספורט גורסת כי כל קבוצה מקצוענית עתידה לסבול לאורך עונה ארוכה משבר מקצועי אחד, והדרך שהיא תתרומם ממנה תכריע איך תראה בסיום העונה. 

המשבר של הצהובים פקד אותם בסוף חודש ינואר ונגרר לחודש פברואר, במהלכו ספרו שלושה הפסדים רצופים ביורוליג לצד הפסדי ליגה להפועל תל אביב ועירוני קריית אתא. אחד המשחקים הראשונים שהובילו לשבר היה איבוד ההפרש הזכור בשטארק ארנה שבבלגרד נגד פרטיזן, במשחק שנגמר במפולת קשה ולווה גם בהפסד בפיראוס לאולימפיאקוס. 

ווייד בולדווין עצבני. איבדו את העשתונות בבלגרד, צילום: Getty Images

תחילת השינוי 

המשחק ששינה את העונה האירופית של הצהובים היה על פי רוב דווקא במסגרת המקומית, אולם השפעותיו סייעו לקבוצה גם במסגרת היורוליג. חניכיו של עודד קטש גברו באופן משכנע על הפועל תל אביב בהיכל מנורה באמצע חודש פברואר במשחק אליו הגיעו לראשונה מזה שנים בעמדת נחיתות, אולם הניצחון החשוב וחסרת הנבחרות שבאה בעקבותיו הכניסה בקבוצה כוחות מחודשים. 

הצהובים יצאו לריצה מרשימה של 17 ניצחונות רצופים בכל המסגרות שכללו גם 6 ביורוליג, והבטיחו בשלב מוקדם את מקומם בפליי-אין, שם דרסו ללא קושי את באסקוניה בדרך לסדרה מול פנאתינייקוס. 

שחקני מכבי תל אביב, צילום: Getty Images
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

נגד היוונים הייתה תחושה שבכל משחק יכול לקרות משהו אחר, ואכן קרה. במשחק הראשון פאו הובילה בדו ספרתי במחצית הראשונה וגם ווייד בולדווין נפצע בעיצומו של קאמבק צהוב, אבל בונזי קולסון השלים את המהפך בסיום בדרך ל-0:1. במשחק השני הצהובים עלו ליתרון 9 רק כדי לראות את קוסטאס סלוקאס נותן את משחק חייו בדרך ל-1:1, כאשר בשלישי לורנזו בראון הצליח להדוף קאמבק גדול של קנדריק נאן בדרך ל-83:85. במשחק הרביעי בולדווין חזר, נפצע שוב והשלישייה הגדולה של פאו, עם קנדריק נאן ומתיאס לסור, גנבה חזרה את הביתיות עם 88:95. במשחק החמישי, באואקה, מכבי נכנעה ברבע האחרון ל-13 נקודות של נאן וסיימה את העונה האירופית עם הרבה מאוד כבוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר