עידן חדש בכדורסל הישראלי: נבחרו יו"ר ארגון הכדורסל ומנכ"ל מנהלת הליגה חדשים

אחרי כהונה של עשור, עמוס פרישמן יחליף את עמירם הלוי בתפקיד האיש הבכיר בכדורסל הישראלי • דייויד בסן בן ה-49 יחליף במנהלת את שלומי פרי שפרש לפני מספר חודשים: "נעשה הכל כדי לתת לאוהדים את הליגה שהם ראויים לה" •

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 79

עידן חדש בכדורסל הישראלי. עמוס פרישמן מונה פה אחד לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל ודייויד בסן מונה באופן רשמי לתפקיד מנכ"ל מנהלת הליגה היום (חמישי)

פרישמן (59), שיחק בליגת העל במשך 15 עונות, בקבוצות הפועל ת"א, איתה זכה בשני גביעי המדינה, הפועל חולון, הפועל גבעתיים ומכבי ר"ג, הוא מדורג במקום ה-69 בין קלעי הליגה בכל הזמנים עם 3101 נקודות. פרישמן שיחק בכל הנבחרות הצעירות של ישראל, היה סגן מלך הסלים של אליפות אירופה לקדטים (מלך הסלים היה דראז'ן פטרוביץ' המנוח) ולבש את המדים הלאומיים 46 פעמים. עד לפני כעשור, עבד באיגוד כסגן מנהל האגף המקצועי וכיום משמש כמנכ"ל החברה לקידום הספורט בגבעתיים. בשנים האחרונות שימש פרישמן כיו"ר הועדה המקצועית באיגוד.

עם היבחרו אמר פרישמן: "אני מבקש להודות לעמירם הלוי על תרומתו כיו"ר האיגוד בשנים האחרונות, למרכז הפועל ומכבי על התמיכה בי ובכל חברי ההנהלה. באתי לתפקיד החשוב הזה בשביל לעבוד, כדי לקדם את איגוד הכדורסל ולהתאים את עבודת האיגוד למציאות ענף הכדורסל בארץ ובאירופה. אני רוצה למצוא דרכים לקדם גם כדורסל נשים ואת הענף במגזרים השונים. לא באתי לעשות את זה לבד אלא עם כל עובדי האיגוד וחברי ההנהלה הנבחרת".

עמוס פרישמן, צילום: אלן שיבר

בסן בן ה-49, עבד בשנתיים האחרונות ב-BCL ועבר להתגורר בשוויץ לצורכי התפקיד. בארגון שימש דייויד כמנהל התחרויות בליגת האלופות בכדורסל. במסגרת תפקידו היה שותף בניהול המפעל הבכיר, אחראי להקמת ליגת האלופות לנוער (Youth BCL) וניהול טורנירי המוקדמות של ליגת האלופות.

לחובבי הכדורסל הישראלי, בסן מוכר מעבודתו לאורך 9 שנים בהפועל ירושלים שם כיהן במגוון תפקידי ניהול. לפני שהצטרף לירושלים, כיהן במשך 10 שנים בתפקידי ניהול בקבוצת ידיעות אחרונות, תחילה כמנכ"ל קבוצת הירחונים ולאחר מכן כמנהל המסחרי של העיתון היומי.

דייויד בסן, צילום: מנהלת הליגה בכדורסל

בסן: "אני רוצה להודות ליו"ר המנהלת מר ארי שטינברג ולחברי הדירקטוריון על המינוי והאמון. בהזדמנות זו ארצה גם להודות מקרב לב לאנשים הנפלאים ב-BCL, זו הייתה זכות גדולה להיות חלק מהארגון בשנתיים האחרונות. אני מצפה בכיליון עיניים להיכנס לתפקיד ולעבוד בשיתוף פעולה עם איגוד הכדורסל וקבוצות ליגת העל כדי להצעיד את הליגה קדימה. הכדורסל הישראלי בכלל וליגת העל בפרט, יקרים למליוני אנשים בארץ ויחד עם האנשים הנפלאים המרכיבים את המנהלת, נעשה הכל כדי לתת לאוהדים את הליגה שהם ראויים לה".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

יו״ר מנהלת הליגה, ארי שטינברג: "ראשית, אני רוצה להודות לרני על עבודה מאומצת ומרשימה לאורך העונה הלא פשוטה שעוברת על כולנו. רני ניהל את המנהלת ביד רמה על אף כל הקשיים ואני בטוח שהוא עוד ימשיך להיות חלק משמעותי וחשוב מאיתנו בתקופה הקרובה ובהמשך. אני שמח שאיש כדורסל כמו דייויד חובר אלינו ורוצה לאחל לו המון בהצלחה בתפקיד החדש. אין לי ספק שהוא האיש הנכון בזמן הנכון עבור הכדורסל הישראלי והמנהלת בפרט. בשנה הזו ראינו עד כמה שיש צורך בשינוי אמיתי ועמוק בהמון היבטים שקשורים לליגה וזו המטרה הגדולה שלשמה הגעתו של דייויד הכרחית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר