וויל ריימן בראיון: "לא יכול לחכות לשחק במכבי תל אביב"

הזימון לנבחרת ישראל ("לא תכננתי לחזור לארץ הקיץ, אבל זאת הצעה שלא מסרבים לה. אפילו לא נפרדתי מהמשפחה") • השיחה ממכבי תל אביב ("אמרו לי שרוצים להשאיל אותי, שמחתי על ההזדמנות") • והציפיות מהעונה בצרפת ("להשתפר ולהגיע מוכן ליורוליג")

וויל ריימן. המתאזרח החדש של ישראל . צילום: עודד קרני

עבור וויל ריימן בן ה-26, הקיץ האחרון היה המשמעותי ביותר בקריירה. הפורוורד שסיים שנתיים נפלאות בהפועל חיפה חתם על חוזה ארוך טווח במכבי תל אביב ובעונה הבאה ישחק כמושאל בסאן קנטאן, העולה החדשה לליגה הצרפתית הראשונה.

שבוע בלבד לפני התאריך המקורי בו אמור היה להמריא לצרפת, קיבל ריימן טלפון בהול מנבחרת ישראל, ונקרא לדגל. הוא הצטרף לנבחרת בהכנות לטורניר טרום המוקדמות האולימפי כמחליפו של תומר גינת הפצוע.

בראיון מיוחד ל"ישראל היום" וראשון מאז חתם במכבי תל אביב, מדבר ריימן על הקיץ שעבר, החלום לשחק ביורוליג והקשר המיוחד ליהדות ולמדינה.

ריימן. זימון בכורה לנבחרת, צילום: עודד קרני

וויל, זימון בכורה לנבחרת ישראל, איך התחושה?
"תחושה נהדרת, אני שמח לחזור לישראל. לא חשבתי שאחזור השנה לישראל, חשבתי שאסע ישר לצרפת לתחילת ההכנה לעונה אבל בשבת קיבלתי שיחת טלפון מהנבחרת ואמרתי לעצמי שאני לא יכול לסרב להצעה כזאת.

"זו הזדמנות גדולה בשבילי, מאז שעשיתי עלייה לפני שנתיים והגעתי להפועל חיפה רציתי לשחק בנבחרת ישראל וסימנתי לי את זה למטרה".

הפציעה המצערת של תומר גינת הובילה לזימון שלך, הכל קרה מאוד מהר.
"כן, מאוד. הצוות המקצועי של הנבחרת ואנשי האיגוד התקשרו אליי ביום שבת בשעה 16:00 בצהריים וישר אמרתי כן. אמרו לי שיש טיסה בשעה 23:00 בלילה שאצטרך לתפוס אם ארצה להגיע.

"המשפחה שלי לא הייתה בבית, חייגתי לאמא שלי ואמרתי לה שאני מצטער אבל אין לי זמן להיפרד כי אני חייב לטוס בחזרה לישראל ולשחק עבור נבחרת ישראל. ארזתי לשנה שלמה כי מיד לאחר הקמפיין אני מצטרף לקבוצתי החדשה בצרפת, האימונים שלהם מתחילים כבר בשבוע הבא, אז ארזתי בשעתיים את הכל ויצאתי לשדה התעופה מיד".

 לא תמיד נוח עבור שחקנים להגיע לנבחרת בקיץ ואתה עשית מאמץ גדול.
"כמובן, אני מאוד רוצה להיות פה. אני מאוד אוהב לשחק כדורסל, בקיץ אין הרבה אפשרויות לשחק ואני חושב שאין הרבה אפשריות יותר טובות מזה להשתפר ולהתכונן לעונה".

וויל ריימן. יצטרף לאימוני נבחרת ישראל, צילום: מאור אלקסלסי

 איך הרגשת כאשר פנו אלייך והציעו לך לייצג את נבחרת ישראל?
"זו תחושה מדהימה וכבוד גדול לייצג את המדינה, ידעתי שאעשה כל שביכולתי בשביל להגיע לארץ ולקחת בזה חלק. הייתה להם אפשרות לבחור רק מתאזרח אחד ובחרו בי, זה מאוד מחמיא לי. זה משקף את העבודה הקשה שלי בשנתיים האחרונות בישראל.

"עבורי כל התהליך שהתחיל כבר שעשיתי עליה לא היה רק בשבילי, זה עבור של סבתא שלי, זיכרונה לברכה, היינו מאוד קרובים. היא נפטרה כשהייתי ילד ולצערי לא ראתה אותי משחק. מבחינתי להגיע לישראל זה גם בשבילה, אני מייצג את המדינה ויודע שהיא גאה בי עכשיו מלמעלה".

תספר על הבחירה שלך במכבי תל אביב.
"שמחתי מאוד לקבל את ההצעה של מכבי ולהצטרף למועדון עם היסטוריה מפוארת בישראל. כבר מהשיחה הראשונה אמרו לי שהשנה הם רוצים להשאיל אותי ושמחתי מאוד על ההזדמנות, זאת הצעה שלא הייתי יכול לסרב לה.

"רציתי להצטרף למועדון עם תרבות מנצחת ולהיות חלק מקבוצה מנצחת, אני לא יכול לחכות לעונה הבאה להתחיל לשחק עבור הקבוצה".

בית הלחמי עם ריימן, צילום: איגוד הכדורסל

השיחה ממכבי תל אביב הפתיעה אותך?
"אפשר להגיד שכן אבל לצד זה ידעתי שאני יכול לשחק ברמות האלה. לא ידעתי מתי זה יהיה אבל ידעתי שאני יכול להגיע לרמות האלה.

"העונה אשחק בצרפת ואוכל להמשיך ולהשתפר בשביל להגיע מוכן יותר לעונה הבאה בשביל לשחק ביורוליג. אני רוצה לשחק במכבי תל אביב, אני רוצה לנסות לעזור לקבוצה לנצח כמה שיותר, אני מאוד מקווה שאצליח פה ואהיה אהוב. אני נרגש מההזדמנות הזאת".

מה הציפיות שלך מהעונה הקרובה בצרפת?
"אני אצטרף לעולה החדשה, קבוצה עם קהל אוהדים חם מאוד, כמו הקהל הישראלי. המאמן שם מאוד מנוסה והרבה אנשים סיפרו לי דברים טובים עליו. אני רוצה לעזור לקבוצה לשרוד בליגה ולהילחם על מקום בפלייאוף.

"אני אוהב לנצח ורוצה לנצח בכל משחק, השנה האחרונה בחיפה הייתה מאוד קשה כי סבלנו מהמון פציעות והיעדרויות שהשפיעו על הקבוצה ועל העונה. זה קשה להפסיד הרבה משחקים, לקחתי את זה מאוד קשה. זאת הייתה שנה שלמדתי ממנה הרבה על עצמי, חווינו העונה הרבה דברים קשים ומלמדים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ריימן מנסה להקשות על פניני. יכירו מקרוב, צילום: מאור אלקסלסי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר