אל על | צילום: משה שי

אל על - הכי בבית, כפשוטו

נער הייתי וגם זקנתי וגם עולם התעופה אינו זר לי, אבל מה שקרה לנו בטיסה לפולין הוא סיבה טובה להערכה ולציון לשבח • סיפור על שמונה שעות איחור שנגמרו בפיצוי מהיר ויעיל

יהיו שיאמרו שהדברים הבאים הם צדקנות מיותרת ומבוססים על הערכת יתר שמקורה בציפיות נמוכות, ויהיו שכלל לא יסכימו איתם. ובכל זאת, חשוב לי לפרסם את הדברים גם לתועלת הציבור וגם כדי לקשור כתר קטן לראשה של חברת התעופה הלאומית אל על, שהחבטות בה (לעיתים בצדק) הפכו כבר לספורט לאומי:

לפני זמן מה טסנו אני ועוד חבורה משובחת של אנשי תרבות לפולין. הטיסה נועדה לשעה שש בבוקר ומסענו תוכנן בדקדוק רב על פי הנתון הזה, כי הוא אפשר לנו יום סיור ולימוד שלם בוורשה בטרם נרד דרומה אל יעדנו הבא במסע.

כשעה לפני מועד הטיסה נודע כי היא תאחר בשעתיים. קבוצת הנוסעים העייפה ואנוכי מרטנו את שער ראשנו, החלטנו להעביר את הזמן בגרסאות דיבוב ל"אם זה מעניין מישהו מהישראלים פה, אז יש דילה. בטיסה" (עברו מאז כמה טרנדים ברשתות החברתיות, אז מה?), בשירה משותפת ובבליסת כריכים שחולקו לנו ברוחב יד וקיבה כפיצוי על ידי החברה.

לאחר כשעה הוכרז על דילה נוסף, של עוד שעתיים, ולאחריו על אי-ודאות, ואז עוד שעה ועוד שעתיים. רובנו כבר חטפנו הרעלת כריכים, חלק מהאנשים נרדמו בתנוחות מוזנחות ומשונות בפינות אולם הנוסעים, צחקנו והתייאשנו וזעמנו ושרנו והתחרפנו.

זה נגמר בשמונה שעות איחור. טיסתנו לוורשה יצאה במקום בשש בבוקר - בשתיים בצהריים. התהליך התיש אותנו לחלוטין, וגם מחק לנו, בסופו של דבר, יום שלם מהתוכנית. בתוכנית כמו זו, שמונה שעות הן יום שלם.

מה שהגיע, בתוך פחות משבוע, היה פיצוי כספי הגון, בסכום העולה בהרבה על מחיר הכרטיס, לכל נוסע שפנה. תהליך הפנייה היה מהיר ויעיל, והסכום הועבר מיידית לחשבון

שוב ושוב הוסבר לנו בנימוס שמדובר בתקלה או שמא בהנחיה ביטחונית שאינה תלויה בחברה, ושוב ושוב חולקו לנו שוברי כיבוד בכמות בלתי מוגבלת. חלק מהם מצויים עדיין באחד מכיסיי, ואשמח לחלק אותם לכל דורש שיפנה בפרטי וכבר הותשתי מלשמוע שוב ושוב את הבדיחה "הכי בבית בעולם - כפשוטו".

וזה החלק הראשון בסיפור שמסתיים בכעס ובתסכול ובהרבה דברי שבח לחבריי לקבוצה, שהגיבו על כל העניין באיפוק ובהדר ראויים לציון למרות היותם עיתונאים ואמנים. באמת כל הכבוד.

החלק השני מתרחש כעבור שבועיים, כאן בארצנו. בירור שערכה אחת מחברות הקבוצה העלה שפנייה לאל על מזכה את נוסעי הטיסה בפיצוי על עוגמת הנפש. הגשתי את הפנייה, וכבר נערכתי נפשית לקבלת מארז מיני טורטית, מטען נייד ממותג ו-15 נקודות מתמיד, אבל מה שהגיע, בתוך פחות משבוע, היה פיצוי כספי הגון, בסכום העולה בהרבה על מחיר הכרטיס - לכל נוסע שפנה! תהליך הפנייה היה מהיר ויעיל, והסכום הועבר מיידית לחשבון הבנק שהופיע בטופס הבקשה.

ואיכשהו, אני אחוז התפעלות מן העניין ורוצה ליתן לו פומבי. אני יודע שיש מי שהפסידו סכום גדול יותר בשל האיחור, ואני יודע שיש מי שיאמרו שזוהי פעולה טבעית ושאין להתפעל ממנה, ובכל זאת. נער הייתי וגם זקנתי וגם עולם התעופה אינו זר לי, ואינטואיטיבית אני חושב ומרגיש שיש כאן סיבה טובה להערכה ולציון לשבח. תודה לכם, חברת אל על.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...