באמריקנית זה נשמע אותו הדבר

אולי דבריו של צ'אק שומר שלפיהם צריך ללכת לבחירות אינם פוליטיקלי קורקט - אבל את אותם הדברים אומרים עשרות אלפי ישראלים שמגיעים לקפלן בכל מוצ"ש

צ'אק שומר, אחוז ניכר מהיהודים שהשתתפו במשאל התנערו מדבריו , צילום: אי.פי

השחקנית האמריקנית אמה סטון גרפה פסלון באוסקר עבור משחקה בסרט ״לה לה לנד״. היא שיחקה בצורה מופתית, כי היא פשוט שחקנית משובחת - אבל בסוף יום הצילומים היא חזרה לחיים עצמם, כי החיים הם לא סרט.

אצלנו, לעומת זאת, כן חיים בלה לה לנד, ונדמה שבסרט חיינו חללית האם התנתקה מכן השילוח, ולא נראה שבעתיד הקרוב היא תשוב למקומה ולשפיות.

באיזה סרט אפשר לכתוב תסריט כה דמיוני, שבו מדינה קטנטנה, שמדברת בשפת סתר שרק כ־10 מיליון אנשים בעולם משתמשים בה, שאוכלוסייתה מונה כ־7.5 מיליון יהודים ועוד כ־2 מיליון ערבים ושמסביבה מדינות עוינות, עושה אצבע משולשת - שלא לדבר על אצבע בעין - למעצמה שעמדה לצידה ב־75 השנים האחרונות בצורה מוחלטת, ושנותנת לה כסף במתנה, סיוע צבאי, מטוסים, פצצות, חימושים ובעיקר - גיבוי בינלאומי והטלת וטו על כל החלטה שיכולה לפגוע בה, ולא רק בימי מלחמה?

נוכח עינינו המשתאות מתרחשת תאונת דרכים מטורפת, שעלולה לגרום לישראל נזק שייקח שנים לתקנו, אם בכלל. רה"מ נתניהו מטיף מוסר ומתנגח עם מי שמידו אנו אוכלים. על כך נהג לומר אבי, עליו השלום: "אם שניים אומרים לך שאתה שיכור - לך לישון". כלומר, אם יותר מאדם אחד מעיר לך שאתה הולך בשביל הלא נכון - אל תתווכח ואל תסכים, רק תבדוק אם כל ההחלטות שקיבלת מובילות למקום שאליו התכוונת להגיע.

במקרה שלנו זה חמור יותר פי כמה, כי ראש הממשלה אחראי לחייהם של 9.5 מיליון אזרחי ישראל, ובעקיפין - גם לשלומם ולחייהם של מיליוני יהודים ברחבי העולם, שעלולים להיפגע ממעשיו או ממחדליו.

כפי שציינה אתמול הכתבת הצבאית בעיתון זה, לילך שובל, מאז תחילת המלחמה הגיעו משלוחי נשק לישראל ב־300 מטוסים וב־50 אוניות, רובם מארה"ב. הנשיא ביידן היה הראשון להתייצב בישראל לאחר הטבח, ולהכריז שישראל לא תצעד לבדה. אבל גם הידידה הטובה ביותר, שבלעדיה אין לנו קיום בטוח בשכונה שבה אנו גרים, חושבת שיש לה זכות להביע דעה, להעיר, לבקש בקשות וגם לשרטט קווים לדמותו של פתרון עתידי באזור.

הם גם קיוו שההנהגה הישראלית תבין שהנשיא נמצא בשנת בחירות לא פשוטה, ושגם הוא רואה סקרים שמצביעים על ירידה בתמיכה בו בגלל התמיכה שלו בישראל.

נוכח עינינו המשתאות מתרחשת תאונת דרכים מטורפת, שעלולה לגרום לישראל נזק שייקח שנים לתקנו, אם בכלל. רה"מ נתניהו מטיף מוסר ומתנגח עם מי שמידו אנו אוכלים

אז אולי דבריו של צ׳אק שומר, שלפיהם צריך לקיים בחירות ונתניהו מסכן את ישראל, אינם פוליטיקלי קורקט - אבל את אותם הדברים אומרים עשרות אלפי ישראלים שמגיעים לקפלן בכל מוצ״ש. גם להם יפנה נתניהו גב ויאשים אותם שהם שכחו את 7 באוקטובר? הרי חלקם שילמו בחיי ילדיהם, והשאר - ילדיהם ונכדיהם נלחמים בדרום ובצפון, ולא נופשים במלון במיאמי.

אז כן, נתניהו. יותר מאדם אחד - כולל דונלד טראמפ, שייתכן שאתה מייחל שיחזור לשלטון - אומר לך שאתה טועה בדרך. כדאי שתבדוק, לפני שכולנו נעמוד על קצה הצוק ותקרא לנו לקחת צעד אחד קדימה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר