העיר שלי - פרק 24: אסף זמיר

"הפערים לא גדולים בין ברביבאי לחולדאי - גם היום הייתי זז בשבילה שתהיה במקום השני ברשימה"

לדברי קונסול ישראל בניו יורק וסגן ראש העיר לשעבר, אסף זמיר, שרץ יחד עם חולדאי בבחירות שיתקיימו מחר (שלישי) ברשויות המקומיות, הוא היה מפנה את מקומו לברביבאי כדי להוריד את המתחים ולאחד את השורות • עוד אמר בראיון ב"העיר שלי" - הפודקאסט המוניציפאלי של "ישראל היום", שהוא וראש עיריית תל אביב דיברו על כך שניתן לראות בו כממשיך דרכו • וגם, מה שיעור ההצבעה שצופים הסקרים? • על כך ועוד בפרק המלא

"אם המציאות לפני חמש שנים הייתה כפי שהיא היום – גם אז לא הייתי מתמודד מול חולדאי, אלא איתו", כך אומר אסף זמיר - מי ששימש עד לאחרונה כקונסול ישראל בניו יורק, ושר התיירות וסגן ראש עיריית תל אביב לשעבר. "אין לי שום ציפיה מה יהיה. אני חושב שיש הסכמה בינינו והבנה שאם מערכת היחסים תהיה טובה והקדנציה תהיה טובה, ונכוון את תל אביב למקום הטוב – אז הוא ירגיש בנוח להציג את תמיכתו בי ליום שאחרי אם הדבר הזה יהיה רלוונטי".

אריה אברמזון, נתי בירמן מה-נעים ואסף זמיר, צילום: אריה אברמזון
רון חולדאי ואסף זמיר (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ', עמית שאבי

לא דיברתם על זה?

"לא. דיברנו על זה בצורה שאני הרגע אמרתי. שבאופן עקרוני אפשר לראות בי ממשיך הדרך במידה והוא ירצה, ואני ארצה והציבור ירצה – כי בסוף יש בחירות. במונחים פוליטיים זה אלפי שנות אור מהיום".

בתשובה לשאלה מה הכי חשוב למצביע התל אביבי, ענה זמיר, "אומר לך מה חשוב לי: שאני אוכל לשחרר את היד של הבת שלי בת הארבע במדרכה שהיא תוכל ללכת עליה. שאני לא אפחד שמשהו שהוא לא הולך רגל ידרוס אותה".

זה הדבר הכי חשוב בתל אביב?

"במובן התשתיתי כן. במובן הערכי, תל אביב היא מעוז של דמוקרטיה, ליברליזם, של מנהל תקין – יש בה את חופש המחאה, זכויות אדם וחרויות פרט - ועל הדבר הזה צריך להגן".

התחנה המרכזית החדשה בתל אביב. למצולמים אין קשר לידיעה (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

על בעיות החניה והכוונה לפנות את התחנה המרכזית החדשה: "בסוף התחנה המרכזית צריכה לצאת משם. אני אדבר איתך ביעדים - אין דרך לגרום לאזור הזה להכיל את התחנה בסבבה. זה מבנה גדול מידי, עם יותר מידי בטון, הוא מאפיל מידי, אבל זה נכון שיש בסוף קווי תחבורה שצריכים לעבור מאיפשהו לאנשהו. להרבה אנשים מפריעה בעיית החנייה. אנחנו לא נגביר בשום צורה את יכולת החניה בתל אביב אלא את האלטרנטיבות, כלומר התחבורה הציבורית. אז כדי לעשות את זה לא מספיק רק להעיף את התחנה, אלא להבין מאיפה יוצאים הקווים ולאן – זה היה דיון של שנים".

"במובן הערכי, תל אביב היא מעוז של דמוקרטיה, ליברליזם של מנהל תקין – יש בה את חופש המחאה, זכויות אדם וחרויות פרט - ועל הדבר הזה צריך להגן"

אילו שני דברים טובים אורנה ברביבאי מביאה איתה לפוליטיקה?

"אהה...  אני חושב שהיא אדם חרוץ והיא אדם שליבו במקום הנכון".

אמרת שאתה מוכן לזוז כדי שהיא תהיה במקום השני.

"עדיין הייתי מוכן".

אורנה ברביבאי, צילום: אילן בשור

תסביר?

"יש המון מה לעשות היום בישראל. היא מוכת טראומה. כל מי שיש לו יכולות ומוכן ורוצה להיות בשירות הציבורי צריך למצוא את הדרך להיכנס אליו בכל דרך. באמת של החיים – הפערים לא גדולים בין ברביבאי לבין חולדאי ואני. אנחנו נמצאים באותם מקומות. אז האנרגיה שמוציאים להגיד זה טוב ולא טוב היא בעיניי שלילית".

אז למה שלא תבחר בה?

"כי אני חושב שחולדאי טוב ממנה. הייתי מוכן לזוז אחורה כדי למנוע עוד מערכת בחירות בין אנשים שתפיסת העולם שלהם לא מאוד שונה. אבל בסוף כשאני צריך להחליט בין האופציות מי יהיה עם הידיים על ההגה - אז הוא מנוסה ממנה בהרבה. כוחו במותניו והוא יכול עוד להמשיך".

בפרק התארח גם מנכ"ל תנועה ישראלית נתי בירמן מה-נעים, עם סקר מיוחד שבחן עמדות של תושבים בשמונה הערים הגדולות בישראל, מה המוטיבציה להצביע, מה הנושאים החשובים בכל עיר, איך התושבים תופסים את הרשות המקומית, בעיר בה הם מתגוררים ועוד.

הראיונות המלאים בפרק מספר 22 של "העיר שלי" מבית "ישראל היום". האזינו לפרק - ולפרקים מעניינים נוספים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו