ציפי ברנד הסירה מועמדותה לראשות עיריית ת"א - ומאחדת כוחות עם ברביבאי

בקרב על ראשות העירייה נשארו שלושה מתמודדים בלבד • תוצאות הסקרים מסמנות כי השתיים יגיעו לשיעור תמיכה של 35% מול 30% בלבד לחולדאי • במידה שברביבאי תנצח - ברנד תשמש כסגניתה • גם אצל חולדאי חלו שינויים, עם כניסתה של חן אריאלי לרשימתו - בה היא תתייצב כאישה הראשונה

ברביבאי וברנד במסיבת העיתונאים. צילום: יהושע יוסף

ציפי ברנד, הודיעה היום אחה"צ (חמישי), על חבירה למתמודדת על ראשות עיריית תל אביב מטעם יש עתיד, אורנה ברביבאי, והסרת מועמדותה. אם ברביבאי תנצח ברנד תשמש כסגניתה של ברביבאי וכמשנה לראש העירייה, חברי סיעתה ישולבו ברשימה המשותפת שתיקרא "יש עתיד: התל אביבים".

בקרב על ראשות העירייה נשאר, למעט ראש העיר המכהן רון חולדאי, רק המועמד יובל צלנר - זאת לאחר שראובן לדיאנסקי הודיע אתמול על פרישה מהמרוץ לראשות העירייה.

בסקר, שנערך לאחרונה עבור מטה "תל אביב: הדור הבא" נבחנה בין היתר אפשרות חבירה של שתי המתמודדות אורנה ברביבאי וציפי ברנד מול ראש העירייה המכהן, רון חולדאי ואסף זמיר והתוצאה המעניינת מסמנת כי השתיים יגיעו לשיעור תמיכה של 35% מול 30% בלבד לחולדאי. כמו כן, לראשונה - רואים באופן מובהק את המשמעות של חיבור של ציפי לאורנה, להבדיל מהחיבור של זמיר שבאותה עת לא היה משמעותי.

"חולדאי - זמנך עבר": סגנית ראש עיריית ת"א, ציפי ברנד, תתמודד לראשות העיר//משה בן שמחון

ללא החבירה הזאת, על פי הסקר שנערך אחרי החיבור של אסף זמיר לרון חולדאי והודעת התמיכה של אביגדור ליברמן באורנה ברביבאי, כל החבירות והתמיכות לא הועילו בהרבה לחולדאי וברביבאי כאשר חולדאי הוביל עם 31%, ברביבאי אחריו עם 27%, ציפי ברנד 10%, יובל צלנר 5% וראובן לדיאנסקי שכבר פרש מהמירוץ זכה ל 3%. שיעור המתלבטים בעיר תל אביב-יפו היה גבוה יחסית ועמד על 23%.

מאז הסקר נראה שחולדאי קצת התאושש, ועזרה לו גם הסידרה "האחת" בכאן שמציגה את טייסת 201 במהלך מלחמת יום הכיפורים שבשלושה הימים הראשונים למלחמה הוא פיקד בפועל על הטייסת ובסרט בניגוד לאיך שהוא מצטייר בציבור הוא נראה אנושי הרבה יותר.

משמעות החבירה ע"פ תוצאות הסקר: השתיים יגיעו לשיעור תמיכה של 35% מול 30% בלבד לחולדאי. ברביבאי וברנד, צילום: יהושע יוסף

"העיר הזו דורשת שינוי"

בשעה 16:00 התקיימה מסיבת עיתונאים במעמד ציפי ברנד והאלופה במיל' אורנה ברביבאי, במסגרתה הוצג מתווה ההובלה המשותפת של השתיים למהפך בתל אביב-יפו.

במסיבת העיתונאים אמרה ברביבאי: "אחרי 25 שנים של ראש עיר אחד, מבינים שהעיר איבדה את היוקרה והיכולות שהיו לה. הדבר היחיד שעניין אותי הוא תושבי העיר ומצאתי שותפה לדרך, ציפי ברנד, שהחליטה להצטרף לריצה משותפת מתוך הבנה ששתינו ביחד יכולות לעשות את זה טוב יותר עבור תושבי תל אביב יפו".

ברנד אמרה: "מצאתי שותפה משמעותית לדרך ולהובלה של העיר שיכולה להנהיג אותה בכל הכוח. לעיר הליברלית שלנו מגיעה הנהגה שתחליף את מי שנאטם לתושבים ומשתיק כל יוזמה. אנחנו הולכים לעשות מהפך בתל אביב. העיר הזו דורשת שינוי. הדור הצעיר מצביע ברגליים ונוטש את העיר יותר מאי פעם, וזה בא לידי ביטוי גם בשיעור הגבוה של המתלבטים, שברור להם שרוצים משהו אחר. מה שהיה אסור שיהיה עוד. ההורים חוששים לילדים שלהם במדרכות".

ניסיון מוניציפלי רחב. אסף זמיר, רון חולדאי וחן אריאלי, צילום: ללא

האישה הראשונה של "תל אביב אחת"

במקביל לחבירתן של ברנד וברביבאי - חן אריאלי, חברת מועצה וסגנית ראש העיר בחמש השנים האחרונות, הודיעה היום כי היא חוברת ל"תל אביב אחת" של חולדאי, ומתמקדת במקום השלישי ברשימתו. לפני חמש שנים, היה זה דווקא אסף זמיר שגייס את אריאלי - פעילה חברתית ואקטיביסטית בתחומי הלהט"ב - לרשימת "רוב העיר", והשניים רצו יחד לרשות ולמועצה.

לאחר הבחירות, מונתה אריאלי על ידי ראש העיר חולדאי להוביל נושאים הקרובים לליבה ומאז היא מכהנת כממונה על תחום הרווחה והשירותים החברתיים וכיו"ר ועדת רווחה בעיר. לאריאלי ניסיון מוניציפלי רחב: בין היתר, היא קידמה את התוכנית "דיור תחילה", יצירת פרופיל הבריאות העירוני, עיסוק בנושא משפחות עצמאיות, הרחבת הטיפול העירוני במצוקות הנפשיות ועוד.

כעת, חוברת אריאלי לחולדאי, עימו עבדה בשנים האחרונות, ולזמיר, שנתן לה דריסת רגל פוליטית, ותתייצב כאישה הראשונה של רשימת תל אביב אחת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר