חולדאי מכין את היורש: הציע לאסף זמיר לשמש כסגנו

חולדאי מנסה לחזק את שורות הרשימה שלו בהתמודדות לראשות עיריית תל אביב מול אורנה ברביבאי • זמיר ששימש בעבר כסגנו קיבל הצעה לחזור לתפקיד כשההערכות הן שהוא צפוי לרשת את המקום הראשון ברשימת חולדאי בבחירות שיתקיימו בעוד 5 שנים

רון חולדאי ואסף זמיר (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ', עמית שאבי

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי מכין את יורשו לתפקיד. ל"ישראל היום" נודע כי חולדאי הציע לאסף זמיר לשמש כסגנו כשההערכות הן שבהצעה זו גלומה גם ההבטחה לרשת אותו בעוד 5 שנים. 

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות ואחד הקרבות המשמעותיים צפוי להתרחש בתל אביב שם יתמודד רון חולדאי הוותיק לקדנציה נוספת. לאחרונה הצטרפה למרוץ גם חברת הכנסת מ"יש עתיד" אורנה ברביבאי.

זמיר. עדיין לא החליט על עתידו, צילום: עמית שאבי

ל'ישראל היום' נודע כי חולדאי מנסה לחזק את שורות הרשימה שלו ולאחרונה הציע לאסף זמיר להיות הסגן שלו בבחירות הקרובות ובעצם, בעוד חמש שנים, ההערכה היא שחולדאי לא יתמודד לקדנציה הבאה, וזמיר "יירש" מידיו את המקום הראשון ואת הרשימה בדרכו להתמודדות על ראשות העיר.

זמיר חזר לאחרונה לארץ אחרי סיום תפקידו כקונסול ישראל בניו יורק. יש לציין כי הוא סיים את תפקידו בטונים צורמים על רקע מחלוקת עם הממשלה החדשה.

בין זמיר ושר החוץ התפתחה מחלוקת פומבית באשר לשאלה האם זמיר התפטר או פוטר. שר החוץ כתב כי "אסף זמיר הודיע בטוויטר על התפטרותו, אך רצה להמשיך בתפקיד לזמן לא מוגדר. החלטתי לפטר אותו באופן מידי. דיפלומט שתופס צד פוליטי לא יכול לייצג את מדינת ישראל אפילו לא יום אחד. בהצלחה בהמשך". זמיר השיב לו וכתב: "אלי, אני כבר בארץ. מה נסגר?".

קאמבק מוניציפלי

זמיר, יליד 1980, שימש בעבר כחבר כנסת מטעם מפלגת חוסן לישראל בסיעת כחול לבן וכן כיהן כשר התיירות. בגזרה המוניציפלית זמיר היה ממייסדי סיעת "רוב העיר" במועצת העיר תל אביב, ועמד בראשה.

אם יקבל את הצעתו של חולדאי הוא יחזור למעשה לתפקיד שבו שימש בעבר, כאשר בין 2008 ל-2013 היה סגנו של חולדאי, ובשנים 2013–2018 כיהן כסגן ומ"מ ראש העירייה וכמחזיק תיק החינוך בעירייה.

אסף זמיר מסר בתגובה: "אני בקשר טוב עם כולם ונפגש עם כולם אבל כרגע עסוק בנחיתה ובקליטה חזרה בארץ ולא החלטתי לאן פניי מועדות".

"חולדאי השאיר את העיר על טייס אוטומטי"

ציפי ברנד, המתמודדת מול חולדאי לראשות העיר תל אביב-יפו, אמרה על כוונת חולדאי לגייס את זמיר לשורותיו בהנחה שיירש אותו: "הדיווח על כוונת חולדאי להוריש את כסאו לאסף זמיר מוכיח בראש ובראשונה את הודאתו בהיעדר כשירות להמשיך ולכהן בראשות העיר. בדמוקרטיה ראש עירייה אינו מולך 25 שנה והוא לא מוריש את כס המלוכה לאף אחד.

ציפי ברנד. "ראש עירייה אינו מולך 25 שנה והוא לא מוריש את כס המלוכה לאף אחד", צילום: פיני סילוק

"חולדאי השאיר את העיר על טייס אוטומטי כשהתמודד לכנסת ונכשל. העיר החפורה והמסוכנת בישראל להולכי רגל, ללא פתרונות למצוקת הדיור ויוקר המחייה משוועת לפתרון אמיתי. לתל אביב-יפו מגיעה ראשת עיר במשרה מלאה, לא מוצנחת ולא יורש, העיר הזאת היא לא חלטורה או ג'וב שמחלקים למקורבים. באוקטובר נלך לבחירות, בלי חתונת כסף ובלי ירושות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר