יצא לחופשת סמסטר מוקדמת: הושעה נשיא האוניברסיטה שתמך בסטודנטים אנטי-ישראלים

מינג-טונג לי מאוניברסיטת סונומה סטייט בקליפורניה קרא לביטול שיתופי פעולה עם מוסדות ישראליים, להפיכת מאהל המחאה האנטישמי לגוף קבוע ומייעץ, להכרה "בזהות הפלשתינית" ול"הפסקת אש בעזה" • הנהלת המוסד האקדמי הודיעה שהוא פעל ללא אישור מתאים • הנשיא פירסם הודעת התנצלות: " אני מבין את הנזק שזה גרם"

המשטרה בלוס אנג'לס מפנה את המפגינים הפרו-פלשתינים מקמפוס UCLA // רויטרס

נשיא אוניברסיטת "סונומה סטייט" בקליפורניה, ארה"ב, מינג-טונג "מייק" לי, הוצא לחופשה ביום רביעי, לאחר ששיתף הודעה הנוגעת להסכם עם מפגינים בקמפוס שמועצת המנהלים של האוניברסיטה לא אישרה.

לי, שמכהן כנשיא מאז מאי 2023, הצהיר ביום שלישי כי האוניברסיטה הגיעה לכמה הסכמים עם המפגינים שהקימו מאהל מחאה אנטי-ישראלי בקמפוס. הסכם זה כלל יצירת מועצה מייעצת בהשתתפות "סטודנטים למען צדק בפלשתין" (כלומר, הפיכת מאהל המחאה לגוף קבוע ובעל סטטוס רשמי באוניברסיטה), בחינת ההשקעות ומקורות המימון של האוניברסיטה וחשיפת מידע זה, ביטול השתתפות בתוכניות לימודים בחו"ל עם מוסדות מדינת ישראל, הכרה ב"זהות הפלשתינית" ופיתוח תוכנית לימודים על פלשתין.

בנוסף, לי אמר שהוא ייצא בהצהרה משותפת עם הסטודנטים הקוראת ל"הפסקת אש" בעזה.

דיקנית האוניברסיטה, מילדרד גרסיה, אמרה שההודעה של לי נשלחה ללא אישור מתאים. "הנהגת המועצה ואני בוחנים את הנושא באופן פעיל", אמר גרסיה בהצהרה. "לעת עתה, בגלל חוסר ההתאמה וההשלכות שהביאה על המערכת, הנשיא לי ייצא לחופשה".

גרסיה שיתפה שהיא "מודאגת מאוד" מההשפעה שהייתה למסר של לי על האוניברסיטה.

"השליחות שלנו היא ליצור מקום מכיל ומסביר פנים לכל האנשים ולא לדחוק לשוליים קהילה אחת על פני אחרת", כתבה גרסיה.

"דחקתי לשוליים סטודנטים"

אחרי שלי הוצא לחופשה, הוא פירסם הודעה נוספת ובה ניסה להסביר את מעשיו: "במהלך הניסיון למצוא הסכמה עם קבוצה אחת של סטודנטים, דחקתי לשוליים חברים אחרים באוכלוסיית הסטודנטים והקהילה שלנו. אני מבין את הנזק שזה גרם, ואני לוקח על כך אחריות מלאה. אני מצר מאוד על ההשלכות הלא-מכוונות של מעשיי".

מפגינים אנטי-ישראלים בקמפוסים בארה"ב, צילום: אי.פי.אי

עם זאת, לי חזר על קטע מההצהרה הקודמת שלו: "אנו מבינים שאנשים רבים חשים חרדה ופחד, במיוחד כאשר הם נאבקים על מה שהם מאמינים בו. אנחנו מבקשים שכולם יעשו את חלקם כדי לתמוך אחד בשני, כדי להבטיח שאוניברסיטת סונומה תהיה מקום בטוח ומכיל לכולם".

"אני עומד מאחורי האמירה הזו", כתב לי. "אני מבין עכשיו שהמסר שלי גרם ליותר פחד, חרדה וחוסר ודאות. זו לא הייתה כוונתי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר