ביידן נגד המפגינים בקמפוסים: "אין מקום באמריקה לשנאה או לאנטישמיות"

נשיא ארצות הברית תקף את המחאה הפרו פלשתינית בקמפוסים אך אמר כי הוא מתנגד לשליחת המשמר הלאומי להתמודדות עם המפגינים • ביידן אמר כי המחאה לא גרמה לו לשנות את דעתו בנוגע למתרחש במזרח התיכון

סטודנטים פרו-פלשתינים פורצים למבנה בקמפוס. צילום: Getty Images

בהתייחסות ראשונה באופן מקיף למחאות האנטי-ישראליות בקמפוסים ברחבי המדינה, גינה היום (חמישי) נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את התנהלות המפגינים, בריאיון שציטוטים מתוכו פורסמו בסוכנות הידיעות רויטרס.

מפגינים פרו פלשתינים השתלטו על בניין באוניברסיטת קולומביה // מתוך X

"אנחנו לא מדינה סמכותנית ואנחנו לא מדכאים ומוחצים התנגדות ציבורית. אך אנו גם לא חברה חסרת חוק, אנחנו חברה אזרחית והחוק והסדר חייבים להישמר", אמר הנשיא. בנוסף, הוא ביקר את המפגינים, ואמר: "הרס של רכוש ואיום על אנשים אינם מחאה שלווה. מחאה צריכה להתקיים ללא הרס ושנאה ותוך קיום החוק".

ביידן הבהיר כי הוא מתנגד לשימוש בכוחות המשמר הלאומי על מנת להתמודד עם המפגינים. "אין שום מקום בקמפוסים או באמריקה לשנאה או לאנטישמיות", אמר הנשיא בטון חד וברור.

שוטר מוביל מפגין אזוק באוניברסיטת קליפורניה, צילום: רויטרס

על רקע המחאות הסוערות בקמפוסים, בית הנבחרים האמריקני אישר אתמול ברוב גדול את הצעת החוק לקידום המודעות לאנטישמיות. לפי ההצעה, יאכפו מחלקות החינוך הפדרליות חוקי אי-ההפליה כשהם מתבססים על הגדרת האנטישמיות של כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה (IHRA). לפי הגדרות הארגון, שלילת זכות קיומה של מדינת ישראל, נקיטת סטנדרטים כפולים ביחס אליה והשוואתה למשטר הנאצי – מהווים ביטוי לאנטישמיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר