המחאה בקמפוסים בארה"ב: יותר מ-500 עצורים ב-18 מוסדות

רק היום עוכבו כ-100 מפגינים באוניברסיטת נורת'איסטרן בבוסטון • אונ' קולומביה סילקה את אחד ממנהיגי המחאה, שאמר כי "לציונים לא מגיע לחיות" • גם באירופה ובאוסטרליה יש ניצני מחאה

מעצר מפגינים פרו-פלשתינים באוניברסיטת אמורי, אטלנטה

מתרחבת המחאה הפרו-פלשתינית בקמפוסים בארה"ב – ועם כניסתה לשבוע השני, גובר החשש מהצטרפות של מוסדות אקדמיים גם מחוץ לאמריקה.

הבוקר (שבת) פינו כוחות שיטור מפגינים מאוניברסיטת נורת'איסטרן בבוסטון. יותר מ-100 איש עוכבו, אולם מפגינים שהציגו את תעודות הסטודנט יטופלו משמעתית בלבד. מהאוניברסיטה נמסר כי ההפגנה, שהחלה לפני יומיים, נוצלה על ידי גורמים חיצוניים ללא כל זיקה לבית הספר.

המאהל באוניברסיטת קולומביה, השבוע, צילום: אי.אף.פי

אוניברסיטת קולומביה הודיעה ביום שישי כי סילקה מהקמפוס את אחד ממנהיגי מחאת האוהלים שהתפרסם בסרטון וידיאו ובו אמר כי "לציונים לא מגיע לחיות". סנאט האוניברסיטה אישר החלטה הקוראת לחקור את התנהלותה של הנהגת המוסד בנושא ההפגנות הפרו-פלשתיניות. ההחלטה מאשימה את ראשי האוניברסיטה בתפקוד לקוי ובחריגה מהנהלים, בפגיעה בחופש האקדמי ובזכויות הסטודנטים והמרצים.

מעצר של מפגינה פרו-פלשתינית באוסטין, טקסס, צילום: אי.פי

עד כה, נעצרו ברחבי ארה"ב לפחות 500 משתתפי הפגנות ב-18 מוסדות אקדמיים.

השתלטות של סטודנטים תומכי עזה על סיאנס פו בפריז, צילום: אי.פי.אי

בינתיים, המחאה אינה נתחמת עוד לאקדמיה האמריקנית. במהלך השבוע האחרון וביום שישי בפרט התבצרו סטודנטים של המכון למדעי המדינה בפריז (ה"סיאנס פו") ודרשו מהמוסד האקדמי היוקרתי להפסיק את קשריו עם ישראל.

הפגנה פרו-פלשתינית בסיאנס פו, פריז | רויטרס

פעולות אנטי-ישראליות נערכו ביוניברסיטי קולג' בלונדון, באוניברסיטת ספיינצה ברומא, וכן באוניברסיטאות מלבורן וסידני באוסטרליה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר