"אתה לא צריך להיות משוגע כדי להתאבד". ביידן. צילום: רויטרס

ביידן בווידוי מפתיע: שקלתי להתאבד לאחר מות אשתי ובתי בתאונה ב-1972

נשיא ארה"ב שיתף את רחשי ליבו בריאיון שנתן בתוכנית הרדיו של הווארד סטרן • הוא סיפר איך המקרה הטראגי גרם לו לפנות לשתיית אלכוהול • "נהגתי לחשוב, אני הולך לגמור בקבוק וויסקי, רק תן לי ללכת לגשר דלוואר ולקפוץ" • לדבריו, הידיעה שיש לו שני ילדים לדאוג להם החזיקה אותו

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התראיין אתמול (שישי) בתוכנית הרדיו הפופולרית של איש התקשורת הווארד סטרן, ושיתף באפון יוצא דופן על ההתמודדות הכואבת עם מותן של אשתו הראשונה וביתו, ועל התקופות הקשות בחייו.

בשנת 1972, זמן קצר אחר לאחר שנבחר לראשונה לסנאט, וכשהוא עוד לא בן 30, רעייתו ניילה ובתם נעמי בת השנה נהרגו בתאונת דרכים בעת שערכו קניות לרגל חג המולד בהוקסין שבדלאוור. טרקטור התנגש במכונית בה נסעו. שני בניו - בו והאנטר, אז בני ארבע ושלוש, נפצעו אנושות באותה התאונה.

ביידן קיבל את החדשות כשהיה בוושינגטון, שם החל להכין את הצוות החדש שלו. הוא הושבע לתפקידו בסנאט כשהיה ליד מיטות בית החולים של שני בניו. אחד מהם, בו, מת בשנת 2015 ממחלת הסרטן, כשהוא בן 46.

ביידן ומשפחתו בשנת 1972 (ארכיון), צילום: AP

במהלך הריאיון שערך שעה, שיתף הנשיא: "מעולם לא שתיתי אלכוהול, אבל נהגתי לשבת שם ולחשוב, 'אני הולך להוציא בקבוק וויסקי ולגמור אותו, רק תן לי ללכת לגשר דלאוור ולקפוץ". ביידן סיפר לסטרן כי הידיעה שיש לו שני ילדים לדאוג להם ולחיות עבורם החזיקה אותו. הוא עודד את כל מי שנמצא במצב של ייאוש לפנות מיד לעזרה.

לצד הווידוי המצמרר, הריאיון כלל גם כמה רגעים מבדחים, כשסטרן שאל את ביידן אם אי-פעם נכנס לפייסבוק כדי לחפש נשים שאולי דחו אותו בעבר ולשאול אותן מה הן אומרות עכשיו. בתגובה, הנשיא צחק. הוא דיבר בין היתר גם על קריירת הפוטבול שלו בתיכון ועל ההתמודדות שלו עם הגמגום שמלווה אותו כל חייו. 

הווארד סטרן (ארכיון), צילום: רויטרס

בנוסף, הוא התייחס לסוגיית ההפלות והתחייב כי אם ינצח בבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר הקרוב, במידה שבקונגרס יהיה רוב דמוקרטי - הוא יחתום על חוק שיחזיר את חופש ההפלות. הריאיון לא היה רשום בלוח הזמנים הציבורי של הנשיא ותפס את התקשורת האמריקנית מופתעת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו