ביידן ונתניהו. צילום: אי.פי, מרים אלסטר/פלאש 90

סנאטורים דמוקרטיים מזהירים את ביידן: ישראל לא עומדת בדרישות הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה

ב"ווישנגטון פוסט" מדווחים כי הממשל המאירקני קיבל אזהרה על כך שישראל לא עומדת בדרישות להן מחויבות מדינות המקבלות נשק מארה"ב • "המצב הנוכחי בעזה וההערכה האחרונה של האו"פ מבהירים שממשלת נתניהו לא עושה מספיק" הזהירו

דיווח ב"וושינגטון פוסט": 17 סנאטורים דמוקרטים הזהירו את ממשל ביידן כי ישראל לא עומדת במבחני המזכר הדורש ממדינות המקבלות נשק מארה"ב להבטיח הכנסת סיוע הומניטרי לאזורי מלחמה.

בלינקן לוחץ ידיים למפגינים בעד עסקה לשחרור החטופים לאחר הדיון בקבינט המלחמה // רויטרס

המזכר כולל מנגנון אכיפה המאפשר עצירת משלוחי נשק למדינות שלא עומדות בדרישותיו. הסנאטורים דחו את "ההגבלות המתמשכות והמכבידות שהוטלו על ידי ממשלת נתניהו על כניסת סיוע ממעברים יבשתיים", והפצירו בביידן "להשתמש בכלי הזה על מנת להבטיח את משלוח הסיוע".

"ממשלת נתניהו לא עושה מספיק"

"המצב הנוכחי בשטח בעזה, ההצהרות הרבות שנעשו על ידי הנשיא ובכירי ממשל נוספים, וההערכה האחרונה של האו"ם וסוכנויות הסיוע שישנה סכנה מיידית לרעב כבד - מבהירים שממשלת נתניהו לא עושה קרוב למספיק לאפשר לסיוע להגיע לאנשים רעבים ונואשים בעזה", כתבו הסנאטורים באזהרתם.

בלינקן. ההצעה הנוכחית לא מגיעה בוואקום, צילום: אי.אף.פי

עוד דווח ב"וושינגטון פוסט" כי מחלקת המדינה האמריקנית קיבלה בשבוע שעבר את הבטחותיה הכתובות של ישראל שהשימוש שלה בנשק שסופק על ידי ארה"ב לא יפר את החוק הבינלאומי.

מחלקת המדינה פועלת כדי להעריך עד יום ראשון האם ההבטחות של ישראל הן "אמינות ומהימנות", כך אמר גורם בכיר בארה"ב, שדיבר בעילום שם. בתדרוך בבית הלבן ביום שישי, אמר דובר מועצת הביטחון הלאומי, ג'ון קירבי, כי מזכיר המדינה אנתוני בלינקן כבר "קבע שהמידע שישראל סיפקה היה אמין ומהימן".

משאית סיוע הומניטרי בעזה (ארכיון), צילום: Getty Images

עוד מדווחים בעיתון כי הממשל האמריקני ניסה ללחוץ על ישראל לפעול להפסקת אש ארוכת טווח, שתאפשר הזרמת סיוע מאסיבי לרצועה. "המצב ההומניטארי בלתי נסבל - זהו כתם על מצפונה של האנושות. דברים כאלה לא יכולים לקרות בעידן המודרני," אמר יועץ בבית הלבן. "המצב ההומניטארי הוא זה שדחף אותנו להתעמת פומבית עם ישראל".

עם זאת, אומרים ב"וושינגטון פוסט", הסנאנטור הרפובליקני טים סקוט, יחד עם 23 סנאטורים  רפובליקנים נוספים, מסר כי "לישראל יש את הזכות הטבעית להגן על עצמה ולנקוט בצעדים הדרושים למיגור איום הטרור הנשקף מחמאס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו