הולכת ומסתבכת: רשת CNN מפרסמת - האשמות נוספות נגד נשיאת הרווארד

לאחר שביצעה לאחרונה תיקונים בעבודותיה האקדמיות מעבר, מתפרסם מקרה נוסף בו קלודין גיי הפרה את הנהלים של כתיבה אקדמית • מומחים שהתראיינו לרשת החדשות האמריקנית טענו שלא תמיד ניתן להוכיח הפרות מעין אלו ויש מכלול שיקולים שצריך לקחת בחשבון • הרווארד והנשיאה גיי סירבו להגיב

נשיאת הרווארד קלודין גיי. צילום: גטי אימג'ס

לאחר שלאחרונה ביצעה תיקונים בעבודותיה האקדמאיות מהעבר, פורסם מקרה נוסף בו נשיאת הרווארד, קלודין גיי, הפרה את הנהלים של כתיבה אקמדאית והפעם בעבודת הדוקטורט שלה, כך עולה מדיווח ברשת האמריקנית CNN.

צפו: ראשי האוניברסיטאות בארה"ב מסרבות להגדיר קריאה לרצח העם היהודי כהפרה של הקוד האתי

בעוד הנשיאה גיי הגישה תיקונים לדפי מחקר שכתבה בשנים 2001 ו-2017 שמהם עלה כי לא איזכרה את המקורות מהם לקחה מידע שפורסם בדפי המחקר, לפי תחקיר של CNN, גיי השתמשה במאמר חיצוני גם בתוך עבודת הדוקטורט שלה והעתיקה ממנו חלקים במדויק ללא הוספת אזכור למקור האקדמאי כנדרש, מה שמנוגד לכללי הכתיבה האקדמאיים.

הפרת סטנדרטים אקדמאיים?

תאגיד הרווארד, הגוף המנהל העליון של האוניברסיטה, אמר בהצהרה בשבוע שעבר כי נחשף להאשמות כלפי גיי רק בסוף אוקטובר. בהתאם, גיי ערכה אז "סקירה עצמאית" של עבודותיה האקדמאיות ומצאה כמה מקרים של ציטוטים ללא סימוכין למקורות ממנו הגיעו, אך אלו לא היוו ״הפרה של הסטנדרטים האקדמאיים של הרווארד בנושא מחקר אקדמאי״, לטענת הדיווח.

לפי מדיניות הכתיבה האקדמאית של הרווארד, שמוזכרת בדיווח, סטודנטים שיגישו עבודה ללא סימוכין ברור למקור בו השתמשו יהיו "כפופים לדין משמעתי, עד וכולל דרישה להדחה מהמוסד".

לפי מדיניות הכתיבה האקדמית מי שיגיש עבודה ללא סימוכין למקור בו השתמש יהיה "כפופים לדין משמעתי". אוניברסיטת הרווארד (ארכיון), צילום: איי.פי

בשבועות האחרונים גיי סופגת מטחי ביקורת על הופעתה בשימוע בפני הקונגרס האמריקני במהלכה סירבה להודות באופן חד משמעי כי קריאה לרצח של יהודים מהווה הפרה של קוד ההתנהגות של המוסד בראשו היא עומדת. לאחר השימוע ולאור הביקורת הגוברת נגדה, היא התנצלה והבהירה את דבריה.

מיד לאחר מכן החלו להתפרסם תחקירים על חשד להפרות על רקע אקדמאי בעבודותיה האקדמאיות מהעבר, שפורסמו תחילה ב-Washington Free Beacon.

מומחים בנושא כתיבה אקדמאית שהתראיינו לכתבה טענו כי לא תמיד ניתן להוכיח כי מדובר בהפרות של כתיבה אקדמאית, ויש מכלול שיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני החלטה על הפרה כזו או אחרת.

נשיאת אוניברסיטת הרווארד, קלודין גיי, צילום: רויטרס

ג׳ונתן ביילי, שמנהל את האתר Plagiarism Today העוסק בתחום הכתיבה האקדמאית, אמר בכתבה כי ״מדובר במקרה מורכב עם ניואנסים טעונים פוליטית כרגע״.

בהצהרה שפרסמה לאחר פרסום ההאשמות נגדה, אמרה הנשיאה גיי כי ״אני עומדת מאחורי היושרה על המלגה שלי ולאורך כל הקריירה שלי פעלתי כדי להבטיח שעבודתי האקדמאית תעמוד בסטנדרטים האקדמאיים הגבוהים ביותר״.

הרווארד והנשיאה גיי סירבו להגיב לכתבה שפורסמה ברשת האמריקנית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר