ראשי אוניברסיטאות בארה"ב סירבו לגנות קריאות אנטישמיות בקמפוסים: "זה תלוי בהקשר"

נשיאות הרווארד, אוניברסיטת פנסילבניה והמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) השתתפו בשימוע שערכה ועדת החינוך של בית הנבחרים • הן גינו את הטבח שביצע חמאס והתחייבו לפעול נגד שנאת יהודים, אבל סיפקו תשובות מתחמקות בנוגע לקריאות לרצח עם ביהודים • המחוקקת הרפובליקנית אליס סטפניק תקפה: "נשיאי האוניברסיטאות מסרבים לגנות קריאה לרצח העם היהודי; זה לא מקובל ואנטישמי - כולם חייבים להתפטר היום"

צפו: ראשי האוניברסיטאות בארה"ב מסרבות להגדיר קריאה לרצח העם היהודי כהפרה של הקוד האתי

נשיאות אוניברסיטאות גדולות בארה"ב סירבו לגנות הלילה (רביעי) את האנטישמיות המשתוללת בקמפוסים ברקע המלחמה בעזה והטבח שבוצע ב-7 באוקטובר, במהלך שימוע שנערך להן בוועדת החינוך של בית הנבחרים. ראשי הרווארד ו-MIT, סירבו להשיב אם קריאה לרצח העם היהודי מפרה את הקוד האתי, והסתפקו בתשובה "זה תלוי בהקשר".

בשימוע השתתפו נשיאת הרווארד, קלודין גיי, נשיאת פנסילבניה, ליז מגיל, ונשיאת MIT סאלי קורנבלות'. הנשיאות נשאלו כמה פעמים האם קריאה מפורשת לרצח עם ביהודים נחשבת להפרה של חוקי המוסדות, והתחמקו מלענות באופן מפורש בחיוב.

נשיאת הרווארד, קלודין גיי, צילום: אי.פי.איי.

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה אמרה, בין השאר: "האוניברסיטה לא תהיה מה שהיא בלי הקהילה היהודית שבתוכה. אני גאה בחברי הקהילה היהודית שלנו. תחת ההנהגה שלי לא נתחמק מהמחויבות שלנו למאבק בשנאה".

נשיאת MIT, ד"ר סאלי קורנבלות', ציינה: "אחזור על דבריי מייד לאחר הטבח - הברוטאליות נגד חפים מפשע על ידי חמאס הוא נורא ולא מוצדק. אנטישמיות היא אמיתית והיא צומחת בעולם ואסור לה להרעיל את הקהילה שלנו. מסרי ההנהגה צריכים להיות מלווים במעשים. אני מודעת לחשש של סטודנטים יהודיים לביטחונם. כנשיאת האוניברסיטה אני מחויבת לוודא שאנחנו שומרים על חופש הביטוי". 

נשיאת MIT סאלי קורנבלות', צילום: אי.פי.איי

אליס סטפניק, חברת המפלגה הרפובליקנית ומחוקקת בבית הנבחרים, כתבה בחשבון X שלה: "נשיאות האוניברסיטאות מסרבים לגנות קריאה לרצח העם היהודי. זה לא מקובל ואנטישמי - כולם חייבים להתפטר היום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר