הקונגרס ערך שימוע לראשי אוניברסיטאות היוקרה, צפו בתשובה המקוממת של הנשיאות

השימוע נערך כחלק מהמאמץ של ממשל ביידן לנקוט "פעולה אגרסיבית" נגד אפליה • פרופ' ללימודי יהדות באוניברסיטת אמריקה, פמלה נאדל: "סטודנטים הצדיקו את הטבח שביצעו מחבלי חמאס בשם התנגדותם לישראל" • בכירות באוניברסיטאות סירבו להשיב עם קריאה ברצח עם מפירה את הקוד האתי

מפגינים פרו פלשתיניים באוניברסיטת הרוורד. צילום: AFP

ועדת החינוך של בית הנבחרים עורכת הערב (שלישי, שעון ישראל) שימוע לנשיאי אוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת פנסילבניה ואוניברסיטאות אחרות לאור גל אירועי האנטישמיות בקמפוסים על רקע מלחמת חרבות ברזל.

בשבעה בתי ספר ואוניברסיטאות נחקרים האשמות על אנטישמיות או איסלאמופוביה מאז פרוץ המלחמה.

אסור לאנטישמיות להרעיל אותנו

ועדת החינוך הודיעה על השימוע ביום חמישי, כחלק מהמאמץ של ממשל ביידן לנקוט "פעולה אגרסיבית" נגד אפליה. בתי ספר שנמצא שהפרו את חוק זכויות האזרח עלולים לעמוד בפני עונשים שונים, ביניהם אובדן מוחלט של כסף פדרלי המושקע בבתי הספר, אם כי הרוב המכריע של המקרים מסתיימים בהסדרים מרצון.

התשובה המקוממת של נשיאת האוניברסיטאות

במהלך השימוע נשיאת הרווארד קלודין גיי סירבה לומר אם הקריאה לאלימות המונית ולרצח עם של העם היהודי נחשבת להטרדה או בריונות על פי קוד ההתנהגות של הרווארד עצמו.

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, ליז מגיל, אמרה בפתח דבריה: "האוניברסיטה לא תהיה מה שהיא בלי הקהילה היהודית שבתוכה. אני גאה בחברי הקהילה היהודית שלנו. תחת ההנהגה שלי לא נתחמק מהמחויבות שלנו למאבק בשנאה".

הפגנה פרו-פלשתינית באוניברסיטת מישיגן // ארכיון | רויטרס

פמלה נאדל, פרופסור ללימודי יהדות באוניברסיטה אמריקה מסרה: ״היו סטודנטים שהצדיקו את הטבח של חמאס בשם התנגדותם לישראל והשנאה ליהודים ברחבי העולם. חופש הנאום הוא בליבת הערכים שלנו, אבל הוא לא צריך לאפשר אפליה, איום והטרדה בכל צורה שהיא".

גם נשיאת MIT, ד״ר סאלי קורנבלו, דיברה ואמרה: ״אחזור על דבריי מייד לאחר הטבח - הברוטאליות נגד חפים מפשע על ידי חמאס הוא נורא ולא מוצדק".

"אני חוזרת על המסר הזה גם היום. אנטישמיות היא אמיתית והיא צומחת בעולם ואסור לה להרעיל את הקהילה שלנו. מסרי ההנהגה צריכים להיות מלווים במעשים. אני מודעת לחשש של סטודנטים יהודיים לביטחונם. כנשיאת האוניברסיטה אני מחויבת לוודא שאנחנו שומרים על חופש הביטוי״.

הפגנות נגד ישראל בהרווארד, צילום: אי.אף.פי

אמש (שני) הוקרן סרט הזוועות של דובר צה״ל באוניברסיטת הרווארד. זוהי הפעם הראשונה שהסרט מוקרן באוניברסיטה בארה״ב ושודר בצמוד לשימוע המתוכנן למאות סטודנטים וחברי סגל.

את האירוע יזמו במשותף שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן, והמיליאדר האמריקאי ביל האקמן שקרא לחברות אמריקאיות לא להעסיק סטודנטים פרו פלשתינים שהשתתפו במחאות נגד ישראל בקמפוס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר