ה-FBI נגד אוניברסיטת הרווארד: לא הגיבה על הטרדת סטודנטים יהודים וישראלים

מדובר בשלוש מהאוניברסיטאות המבוקשות והיוקרתיות בארה״ב שעומדות בפני ביקורת ציבורית רחבה בעקבות העדר הגינוי הברור לפעילות הפרו-פלשתינית בתחומן • חקירת FBI נפתחה בעקבות תלונה של בוגרת האוניברסיטה למשרד החינוך בשל עדויות שהולכות ומצטברות על סטודנטים שמוטרדים בעקבות מוצא

אוניברסיטת העילית האמריקנית הרווארד שבבוסטון נמצאת תחת חקירה של ה-FBI ומשרד החינוך האמריקני על מנת לבדוק האם ״כשלה להגיב על תלונות בדבר הטרדת סטודנטים יהודים וישראליים״.

הפגנה פרו-פלשתינית באוניברסיטת מישיגן // ארכיון | רויטרס

לאור שורת אירועים של הטרדה ואפליה כגד סטודנטים ישראליים ויהודיים בהרווארד, הודיע משרד החינוך כי יחקור את הנושא מול רשויות האוניברסיטה. החקירה נפתחה בעקבות תלונה של בוגרת האוניברסיטה שהתלוננה למשרד החינוך בשל עדויות שהולכות ומצטברות על סטודנטים שמוטרדים בעקבות מוצאם.

קמפוס באוניברסיטת הרווארד בארה"ב, צילום: איי.פי

באחד המקרים, שתועד והפך לסרטון ויראלי, שורת מפגינים פרו-פלשתינים בתוך הקמפוס מנעו מסטודנט יהודי ללכת ואף איגפו אותו מכל הצדדים בצורה מטרידה ואלימה. הסטודנט הישראלי שלומד לתואר שני במנהל עסקים, תועד כאשר הוא הולך בגפו ומוקף לפתע במפגינים אלימים עם כאפיה ומסכות אשר מונעים ממנו להמשיך ללכת בקמפוס כאשר הם צועקים לעברו ״בושה״. בעקבות התקרית נפתחה גם חקירה של FBI ומחלקת השיטור של האוניברסיטה.

סטודנטים בארה"ב מנופפים בשלט נגד ישראל. דה סנטיס מורה לעצור את זה, צילום: אי.אף.פי

הדיווחים על החקירה התקבלו ברקע הדיון בוועדת החינוך של הקונגרס שבו הוזמנו לשימוע נשיאי האוניברסיטאות הרווארד, MIT, ופנסילבניה לאור ההפגנות האלימות שהתקיימו בקמפוסים לאחר הטבח של חמאס.

מדובר בשלוש מהאוניברסיטאות המבוקשות והיוקרתיות בארה״ב שעומדות בפני ביקורת ציבורית רחבה בעקבות העדר הגינוי הברור לפעילות הפרו-פלשתינית בתחומן, לצד עדויות של סטודנטים יהודיים המעלים חששות לביטחונם האישי כתוצאה מכך. חלק מהאוניברסיטאות סירבו להוציא תחילה גינוי למתקפת הטרור, ורק לאחר המתנה ממושכת פרסמו הבהרה או גינויים רפים.

מטה ה־FBI בוושינגטון, צילום: אי.פי

זמן קצר לאחר מתקפת חמאס, שורת ארגונים סטודנטיאליים בהרווארד הוציאו הצהרה אנטי-ישראלית המאשימה את ישראל במתקפת הטרור. בהמשך פילנתרופים יהודיים וישראליים משכו את כספי התרומות שלהם מבתי הספר השונים של האוניברסיטה כאות מחאה על התנהלות המוסד היוקרתי.

בתוך כך, מאז תחילת המלחמה בחמאס התקיימו שורת הפגנות אלימות נגד סטודנטים יהודיים ברחבי המדינה. לפני כחודש אף נאלצו סטודנטים חובשי כיפה ״להתבצר״ בתוך הספריה של מכללת קופר יוניון בניו יורק לאחר שמפגינים נגד ישראלים צבאו על דלתות הספריה. רק לאחר הגעת כוחות אבטחה, יצאו הסטודנטים בביטחה ממתחם המכללה.

הפגנות נגד ישראל בהרווארד , צילום: אי.אף.פי

בשבוע הבא ייערך בהרווארד הקרנה של ״סרט הזוועות״ של דובר צה״ל, כחלק מיוזמה משותפת של שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן, ואיש העסקים האמריקאי ביל אקמן. הרווארד תהיה לאוניברסיטה הראשונה בעולם שתקרין את הסרט במסגרת אירוע סגור לאנשי סגל וסטודנטים. אקמן, היה מיוזמי הקמפיין לחשיפת השמות של סטודנטים פרו-פלשתינים על מנת שחברות בארה״ב לא יחתמו איתם על חוזי העסקה. ליוזמה של האקמן הצטרפו בכירים במשק האמריקאי וראשי חברות מובילות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר