התאונה שזעזעה את הוליווד: אלק בולדווין יואשם בהריגה

השחקן והבמאי שירה למוות בשוגג בקולנענית הלינה האצ'ינס טוען כי לא לחץ על ההדק • התובעת במדינת ניו מקסיקו שהכריזה על האישומים אמר: "מדובר ברגע קודר"

אלק בולדווין , צילום: אי.פי

הבמאי והשחקן אלק בולדווין יואשם בהריגה, כך הודיע היום משרד התובע המחוזי במדינת ניו מקסיקו שבארצות הברית, שנתיים לאחר התקרית בה נהרגה הצלמית הלינה האצ'ינס בתאונה מחרידה על סט הסרט "חלודה". 

התובעת הכללית של מדינת ניו מקסיקו, מארי קורמק אלטווייס, אמרה כי מדובר ב"רגע קודר" עבור המדינה. בולדווין יואשם בהריגה ללא כוונה יחד עם עוד שני חברי צוות אחרים שהיו על סט הסרט.

התאונה הקטלנית התרחשה בשנת 2021 בסט הצילומים של הסרט "חלודה", במחוז סנטה פיי בניו מקסיקו, כאשר המשתתפים עשו חזרות לאחת הסצנות. לפי תצהיר  שהתקבל במהלך החקירה של השריף המקומי, בולדווין קיבל כלי נשק מעוזר במאי שאמר לו "כלי ירי קר" - כלומר ללא כדורים חיים אף שבחקירה שלאחר מכן התברר שאכן היה כדור חי.

הצלמת הלינה האצ'ינס ז"ל, צילום: רויטרס

מי שנפגעה מהירי היא הצלמת הלינה האצ'ינס, בת 42 במותה, שפונתה במסוק לבית החולים הסמוך, ולאחר מכן מתה מפצעיה. האצ'ינס, ילידת העיר ז'יטומיר באוקראינה,  גדלה בבסיס סובייטי ולאחר שעבדה בחברת הפקות סרטים דוקומנטריים בריטית במזרח אירופה עברה לארה"ב, ונחשבה לדמות מבטיחה בתעשיית הקולנוע האמריקנית. הבמאי ג'ואל סוזה נפגע בכתף, אושפז בבית חולים ושוחרר ביום שישי.

בראיון שנתן לרשת החדשות האמריקנית ABC טען בולדווין כי אף שהירי התרחש במהלך החזקת כלי נשק כחלק מחזרות לסצנה אלימה, הוא לא זה שלחץ על ההדק ולמעשה, לפי חלקי הציטוטים שפורסמו עד כה, הוא מטיל ספק שכלל הייתה פעולה אקטיבית ללחיצה על ההדק.

“ההדק לא נלחץ, אני לא לחצתי על ההדק" הוא אמר בראיון. "אז אתה לא לחצת כלל על ההדק", המראיין ג'ורג' סטפנופולוס הקשה עליו. והוא ענה שוב: "לא, לא, לא. אני מעולם לא הייתי מכוון נשק על אדם כלשהו ולוחץ על ההדק בכיוונו". הוא הוסיף כי אינו יודע איך הגיע כדור אמיתי לסט הצילומים של המערבון שלו.

 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר