מנהטן נצבעה בכחול לבן: מצעד התמיכה בישראל חזר אחרי 3 שנים

מצעד "חוגגים את ישראל" המסורתי התקיים בשדרה החמישית במנהטן, בסימן "ביחד, שוב" • באירוע נטלו חלק ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס, מושלת ניו יורק קת'י הוקול, מחוקקים אמריקנים ושרים ובכירים ישראלים

מנהטן נצבעת בכחול לבן: מצעד התמיכה בישראל יצא לדרך // קרדיט: נתנאל דרשן

לראשונה מאז פרוץ הקורונה: מצעד "חוגגים את ישראל" המסורתי חזר היום (ראשון) לשדרה החמישית במנהטן, בסימן "ביחד, שוב".

למרות רמות החום הלא-אופייניות, שטיפס לגובה של יותר מ-30 מעלות, השתתפו במצעד ההזדהות עשרות אלפי בני אדם, ובהם ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס, מושלת ניו יורק קת'י הוקול, מחוקקים אמריקנים וכן שרים וח"כים ישראלים.

בין היתר, את ממשלת ישראל ייצגו באירוע שלושה שרים: שר הביטחון בני גנץ, שר התפוצות נחמן שי ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה. גם חברי כנסת מהימין ומהשמאל, בהם אופיר אקוניס (ליכוד) וגלעד קריב (עבודה) ישתתפו באירוע, לצד שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן והקונסול הכללי בניו יורק אסף זמיר.

טובה פרידמן ונכדה במצעד בני יורק, צילום: נתנאל דרשן

"חשוב לי, כניצולת שואה, להראות שעם ישראל חי", אומרת טובה פרידמן, תושבת ניו יורק. נכדה, אהרון, העלה לקראת יום השואה סרטון טיקטוק עם סבתו, וסיפר על קורות חייה. הסרטון הפך ויראלי וזכה למיליוני צפיות, בעיקר לא יהודים. "אין לי מושג איך הסרטון התפוצץ", הוא אומר, "כל כך הרבה אנשים לא מכירים את ההיסטוריה ודווקא לכן חשןב לבוא לכאן היום ולהביע הזדהות עם מדינת היהודים".

אלפי משתתפים במצעד התמיכה, צילום: נתנאל דרשן
"ניו יורק תמשיך להיות ביתם של היהודים". מצעד התמיכה, צילום: נתנאל דרשן
בסימן "ביחד, שוב", צילום: נתנאל דרשן

חבר הקונגרס ריצ'י טורס, מהאגף הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית
בשיחה עם "ישראל היום": "עלינו לשלוח מסר עוצמתי שלפי ניו יורק תמשיך להיות ביתם של היהודים ושארה"ב תמשיך להיות החברה הטובה ביותר של ישראל".

בהתייחס לקולות הגוברים במפלגה הדמוקרטית נגד עמידה חד משמעית לצד ישראל אמר: "אני תומך בישראל לא למרות הערכים הפרוגרסיביים, אלא בדיוק בגללם. אין סיפור הצלחה פרוגרסיבי טוב יותר מאשר מדינת ישראל, זו עדות חזקה לחוסן ולתושייה לא רק של העם היהודי אלא של האנושות כולה".

פרוגרסיבי תומך ישראל, ריצ'י טורס, צילום: נתנאל דרשן

200 ארגונים, יהודים ולא-יהודים כאחד, הקימו במות ניידות שנסעו לאורך השדרה לקול תרועות הצועדים. הרב יהושע פס, מנכ"ל ארגון "נפש בנפש" שמטרתו עידוד עלייה, סיפר ל"ישראל היום" על ההתרגשות להשתתף שוב במצעד:"אחרי שנתיים שהמגיפה העולמית מנעה קיום אירועים המוניים, הצעדה למען ישראל חזרה לרחובות ניו יורק במלוא עוצמתה. בייחוד בימים מתוחים אלה, קיום המצעד הוא קריטי לתדמית ישראל והיה לנו הכבוד לקחת בה חלק, בין מאות אלפי המשתתפים הנוספים מהארגונים והמוסדות השונים, ולתת בולטות וחשיבות לעלייה לישראל מצפון אמריקה".

"2021 הייתה שנה שוברת שיאים בעלייה ואנו צופים ש-2022, שבה נציין 20 שנה להיווסדנו, תמשיך את המגמה המופלאה הזאת עם עוד אלפי עולים חדשים שיתרמו למדינת ישראל בכל תחומי החיים", אמר פס. 

משאית ארגון "נפש בנפש" במהלך המצעד בניו יורק, צילום: נתנאל דרשן

שרת העליה והקליטה, פנינה תמנו שטה, שייצגה את ישראל במצעד אמרה ל"ישראל היום": "מרגש לצעוד עם עשרות אלפים שהגיעו לצעדת התמיכה בישראל בשדרה החמישית במנהטן. מעורר השראה לראות יהודים, ושאינם יהודים והרבה מאוד ארגוניה עלייה צועדים יחד בתקופה הזאת יותר מתמיד חשוב שעם ישראל ידע שהתמיכה בנו היא לא רק מבית אלא גם מעבר לים, ניו יורק צבועה כחול לבן".

עם רדת החשכה יואר בניין אמפייר סטייט בצבעי כחול לבן, מחווה שסימנה את סיומו של "יום ישראל" בתפוח הגדול.

הכותב מתארח בניו יורק מטעם "נפש בנפש"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר