קונגו: אב ובנו ניסו לחולל הפיכה צבאית במדינה

כריסטיאן מלנגה ובנו מרסל עמדו בראש כוח חמוש שהתפרץ לבניין הנשיאות בבירה קינשאסה וניהל קרב יריות עם הצבא • האב מצא את מותו בחילופי האש, הבן נפצע וההפיכה נכשלה

כריסטיאן ומרסל מלנגה לפני ביצוע ההפיכה. צילום: ללא

הפיכה צבאית סוכלה היום (ראשון) על ידי כוחות הביטחון ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, כך דיווח דובר הצבא של המדינה בהודעה קצרה לתקשורת.

על פי פרסומים בכלי תקשורת מקומיים, חמושים התפרצו בשעות הלילה למשרדו של סגן ראש הממשלה ולמתחם הנשיאותי בבירה קינשאסה, כשהם מנהלים קרב יריות עם כוחות המשמר הרפובליקני.

מעצר משתתפים בהפיכה הצבאית בקונגו



מסרטונים שהועלו לרשת נראים המורדים כשהם מפרסמים הצהרה קצרה בבניין הנשיאותי כשהם מניפים דגל של זאיר, שמה הקודם של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. בסרטונים אחרים נראית כניעה של אנשי המורדים לכוחות משמרות הרפובליקה. נראה כי לפחו תאחד העצורים הוא זר בעל חזות אירופאית.


על פי דיווחים בכלי התקשורת במדינה, מי שעמד בראש ההפיכה הוא מפקד בצבא קונגו לשעבר המתגורר בארה"ב, כריסטיאן מלנגה. עוד דווח כי מלנגה הוביל את ההפיכה עם בנו מרסל וכי הוא נהרג במהלך ניסיון ההפיכה.

בשנים האחרונות התחוללו הפיכות צבאית בצ'אד, בורקינה-פאסו, מאלי, גינאה וניז'ר ההפיכות האלו לשלטון מפקדים בצבא שהושיבו את עצמם על כס השלטון בראש חונטה צבאית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר