סרטון החטופות: האם חמאס ואיראן תיאמו מסרים?

על רקע פסגת הטרור בטהרן, פורסמו מסרים דומים למדי של ארגון הטרור והספונסרית שלו • מכון מחקר מעריך: "היחסים בין איראן לארגון הטרור מתהדקים"

מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות. צילום: .

מצעד העולים לרגל לטהרן על רקע מות הנשיא האיראני איברהים ראיסי, הוביל למפגש של ראשי ציר ההתנגדות לישראל. על פי הערכת המרכז הירושלמי, נראה שבצל המפגש תואמו מסרים לתקשורת בעקבות סרטון החטופות המוחזקות על ידי חמאס.

סרטון חטיפת התצפיתניות

מי שנכח בפגישה מטעם טהרן היו מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי, ומפקד כוח קודס של הארגון, איסמאעיל קאאני. מטעם חיזבאללה נכח במפגש נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. את הג'יהאד האסלאמי ייצג סגן מזכ"ל הארגון, מוחמד אל-הינדי. כמו כן נכחו בפגישה נציג החות'ים וגם סגן מזכ"ל החזית העממית ג'מיל מזהר.

על פי המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, מתברר כי במסגרת העברת המסרים התודעתיים כלפי ישראל והעולם, חמאס והמשטר באיראן מתואמים. את התיאום בין הצדדים הדגימו אמש משמרות המהפכה עם מסר לאחר פרסום סרטון החיילות חטופות שתאם להודעה של חמאס.

מפקד כוח קודס איסמאעיל קאאני, צילום: EPA

על פי חוקר המרכז, אברהם מ', כבר אתמול בשעה 18:12, ערוץ "אחון פי אללה", שמזוהה עם משמרות המהפכה ומפיץ תעמולה נגד ישראל, פרסם את הדברים הבאים: "כעת אחרי שפורסם הסרט של שלוש הדקות, הדבר מוכיח את אנושיות של כוחות חמאס".

לטענת הערוץ, החיילות היו חלק מכוחות צה"ל בבסיס נחל עוז, ועל כן המחבלים של חמאס נהגו דווקא ב"רחמים" כלפיהן. "מה באמת רציתם שהם יעשו? שיזמינו להן אמבולנסים מהצבא?", נכתב.

דובר צה"ל בראיון לרשת "סקיי ניוז בערבית", צילום: .

בה בעת, בחמאס פרסמו דף מסרים דומה. כך, למשל, נטען כי הסרטון נערך ונועד "לפגוע בתדמית" של ארגון הטרור. כמו כן, טענו בחמאס כי המחבלים דווקא התנהגו בהתאם ל"אמות המוסר" שלהם. "לא הוכחה פגיעה בחיילות הללו", נכתב.

במרכז הירושלמי ציינו כי "נדמה ששתי ההודעות מראות כי היחסים בין איראן לארגון הטרור מתהדקים, זאת ברקע השתתפותו של הנייה בהלווייתו של ראיסי ובכינוס מיוחד של הפלגים בטהרן לתיאום עמדות מול ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר