דיווח ערבי: תקיפה נגד המיליציות הפרו-איראניות בעיראק - הרוג ושמונה פצועים במקום

רשתות דיווחו על הפצצה בבסיס של המיליציות במחוז באבל • ככל הנראה הותקפו מאגרים גדולים של אמצעי לחימה • רשת אל-ערביה הסעודית: ההערכה היא שכלי טיס שתקפו בעיראק היו של ישראל • בישראל ובארה"ב מכחישים מעורבות בתקיפה

דיווח ערבי: הפצצה אמריקנית בבסיס של המיליציות במחוז באבל בעיראק

דיווחים ראשוניים בעיראק: שמונה פצועים מהמיליציות הפרו-איראניות ומהצבא העיראקי בתקיפה הלילה (בין שישי לשבת). לפי רשת אל-מיאדין, מדובר בבסיס משותף עם צבא עיראק, שמהווה מטה ראשי של המיליציות. לפי רשת CNN הפיצוץ בבסיס נגרם מתקיפה על מחסני תחמושת.

דיווח ערבי: תקיפה נגד המיליציות הפרו-איראניות בעיראק // רשתות ערביות

רשת אל-חדת' דיווחה מפי מקורות על תקיפה נגד מטות של המיליציות הפרו-איראניות בצפון מחוז באבל. עוד דווח כי בין היתר הותקף בסיס בשם כאלסו ששייך למיליציות. מוקדם טענו במיליציות כי הם שיגרו כטב"מ לעבר ישראל.

פיצוץ בבסיס צבאי

מוקדם יותר, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מפי שני מקורות ביטחוניים כי אירע פיצוץ בבסיס צבאי של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, כתוצאה מתקיפה אווירית על ידי גורם לא ידוע.

תיעוד הפיצוצים בתקיפה בעיראק // רשתות ערביות

גורם בכיר במשרד הפנים העיראקי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי לא ידוע מי אחראי למתקפה האווירית. 

גורם ישראלי בכיר אמר ל-CNN כי ישראל אינה מעורבת בתקיפת בסיס המיליציות הפרו-איראניות בעיראק. במקביל, גם גורם אמריקני בכיר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "לא התרחשה פעילות של צבא ארה"ב בעיראק".

חבר במועצת הביטחון של מחוז באבל, שבו התרחשה התקיפה, מסר בצהרה כי בתקיפה נפגעו לפחות שלושה מחברי "אל-חשד א-שעבי", ארגון עיראקי המאגד מיליציות שיעיות הנתמכות ברובן על ידי איראן.

בישראל ובארה"ב מכחישים מעורבות

עם קבלת הדיווחים, ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי התקיפה בוצעה בשלושה שלבים, וכוונה לעבר המפקדה של מנהיג הארגון העיראקי. לפי רשת CNN הפיצוץ בבסיס המיליציות הפרו-איראניות בעיראק נגרם מתקיפה על מחסני תחמושת.

הרגעים הראשונים אחרי התקיפה בעיראק נגד המיליציות הפרו-איראניות // רשתות ערביות

ברשת אל-ערביה הסעודית דיווחו כי ההערכה היא שכלי טיס שתקפו בעיראק היו של ישראל. מקורות המזוהים עם משמרות המהפכה בעיראק טוענים כי מדובר בתקיפה ישראלית בתגובה על תקיפות המיליציות בשטחה.

בערוץ הטלגרם הפרו איראני סברין ניוז עדכנו על שני פצועים לפחות של המיליציות הפרו-איראניות. ככל הנראה הותקפו מאגרים גדולים של אמצעי לחימה. על פי דיווחים, בבסיס שהותקף נמצא גם משרדו של רמטכ"ל הגיוס העממי, אבו פאדק.

דיווח ערבי: פיצוץ בבסיס צבאי של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק // רשתות ערביות

בארגון הגג של המיליציות חשד א-שעבי אישרו כי התבצעה תקיפה על הבסיס, שיש הרס במקום ונפגעים. כמו כן הם הודיעו כי צוות חקירה בדרך לזירה ויימסרו פרטים בהמשך.

הטענה כי שלושה בני אדם נפצעו מגיעה לאחר שמוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות AFP על הרוג אחד ושמונה פצועים בתקיפה. במקביל, שני גורמים בבית חולים בעיר אל-חלה הסמוכה מסרו לרויטרס כי אחד מלוחמי ה-PMF נהרג, אך רק שישה נפצעו.

דיווח ערבי: תקיפה נגד המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, צילום: רשתות ערביות

חבר המועצה במחוז תיאר בנוסף כי הפצועים נפגעו מ"חמישה פיצוצים" שהתרחשו בבסיס הצבאי, שנמצא מדרום לבגדד. מטעם הארגון נמסר בקצרה כי "התרחש פיצוץ במפקדת PMF שבבסיס קלסו. הפיצות גרם לנזקים חומריים ולפציעות"

מוקדם יותר דווח ישראל תקפה בליל שישי בסיס אווירי באזור איספהאן שבמרכז איראן - כך אמרו גורמים אמריקניים ואיראניים וישראליים, פחות משבוע אחרי מתקפת הטילים והכטב"מים על ישראל. גורם איראני אמר לרויטרס כי "לא ברור מי אחראי לתקיפה", וכי אין כוונה להגיב מידית.

תיעוד מאזור התקיפה בעיראק // רשתות ערביות

נזכיר כי בתחילת חודש פברואר מקור ב"ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", שמורכבת ממיליציות פרו-איראניות הפועלות בעיראק ובסוריה, אמר לרשת הקטארית "אל-ג'זירה" כי בוצעו שש תקיפות אמריקניות בשטחה של המדינה, בין היתר, נגד מחסני תחמושת.

לדבריו, התקיפות כוונו לאתרים שמהם נורו טילים וכטב"מים לעבר בסיסים אמריקניים". בדיווח נוסף, ממקור "בהתנגדות בעיראק", נטען כי הותקף במערב עיראק מטה מבצעים של "אל-חשד א-שעבי", ארגון גג המאגד מיליציות שיעיות הנתמכות ברובן על ידי איראן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר