דיווח: "ישראל תקפה באיראן", גורם ישראלי: איתות ליכולותינו לתקוף

דיווח: ישראל הגיבה למתקפת הטילים האיראנית • הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הודיעה כי אין כל נזק למתקני הגרעין • דיווח ב"ניו יורק טיימס": התקיפה פגעה בבסיס של חיל האוויר האיראני • נכון לעכשיו, בישראל עדיין שותקים

ערוץ איראן אינטרנשיונל פרסם תיעוד מאספהאן של התקיפה

דרמה לילית: על פי דיווחים, התקיפה הישראלית באיראן החלה בסביבות השעה 04:30 לפנות בוקר (שישי) שעון ישראל. על פי הפרסומים, הותקפו יעדים צבאיים בעיר אספהאן, וביניהם מתקנים של חיל האוויר האיראני. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הודיעה כי אין כל נזק למתקני הגרעין המוכרים של איראן. גורם ישראלי אמר ל"וושינגטון פוסט": התקיפה - איתות ליכולותינו לתקוף בתוך איראן. 

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" טענה כי פיצוצים נשמעו ליד נמל התעופה אספהאן. "הגורם לפיצוצים הללו עדיין לא ידוע, נחקור עד שייוועדו הפרטים המדויקים של האירוע", נמסר. דיווחים נוספים אומרים כי המתחמים שהותקפו הם מתחמי ייצור, ניסוי והרכבת מל"טים. הטלוויזיה האיראנית מדווחת כי "מקורם של כל הפיצוצים שנשמעו הם במערכות ההגנה האווירית, לא נרשמו פגיעות בקרקע". עוד דווח כי המתקנים הגרעיניים נותרו ללא פגע.

למרות התקיפה, בכיר איראני אמר לרויטרס: "לא מתכננים להגיב מיידית, לא ברור מי עומד מאחורי התקיפה".

נקודת התקיפה באספהאן, צילום: ללא קרדיט

גורמים באיראן אמרו ל"ניו יורק טיימס": התקיפה פגעה בבסיס אווירי הסמוך לאספהאן. מנגד, איראן הרשמית עדיין טוענת ברשתות החברתיות כי: "עד כה אין עדות לתקיפה ישראלית בתוך המדינה".

לרשת ABC האמריקנית אמר הלילה גורם אמריקני בכיר כי טילים ישראליים פגעו באתר ברפובליקה האסלאמית. דיווחים אחרים מעידים על כך כי המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן כינסה ישיבת חירום בעקבות "מתקפת התגמול של ישראל הלילה נגד השטח האיראני". בנוסף, ישנם דיווחים על פיצוצים גם בעיראק ובסוריה. 

מטוס F-35 של חיל האוויר, צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, שגרירות ארה''ב החזירה את מגבלות התנועה לעובדי השגרירות לאזור תל אביב, ירושלים ובאר שבע. דובר צה"ל הבהיר כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. אם יהיו שינויים בהמשך -  הציבור יעודכן על כך. בכל מקרה, במממשלה לא מגיבים עד כה לנעשה באיראן.

שר הביטחון גלנט לצד שר ההגנה האמריקני אוסטין, צילום: לע"מ
שיגור טילים במהלך תרגיל של "משמרות המהפכה" (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

מוקדם יותר דיווח הפנטגון כי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט על פעולות איראן במזרח התיכון, על איומים אזוריים אחרים ועל סיוע לעזה. אוסטין דן ב"חשיבות של הגדלת ושימור" זרימת הסיוע ההומניטרי לאזרחים בעזה, כולל דרך נמל אשדוד.

האיראנים שיגרו איומים

אתמול (חמישי) הזהירו בטהרן כי "אם המשטר הציוני יתקוף מתקן גרעיני בשטחנו, הוא יתקל בתגובתנו נגד מתקני הגרעין שלו". את הדברים אמר קצין בכיר במשמרות המהפכה.

לדברי הבריגדיר-גנרל אחמד חאק טאלאב, הממונה על אבטחת פרויקט הגרעין של הרפובליקה האסלאמית, המתקנים בה מוגנים לחלוטין לנוכח החשש מתקיפה ישראלית נגדם. על פי סוכנות הידיעות תסנים, שמביאה את דבריו, הכוחות מזוינים של איראן נמצאים בכוננות מלאה. "מתקני הגרעין של האויב זוהו והמידע הנחוץ לגבי המטרות מוכן למקרה של צורך בתגובה". חאק טאלאב הוסיף כי "בצבא כבר מחזיקים את האצבע על ההדק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר