מצרים לבלינקן: לאפשר לעזתים לחזור לצפון הרצועה

שר החוץ המצרי שוחח עם עמיתו על הסוגיה, המהווה את אחת הדרישות של חמאס במו"מ לעסקת חטופים • הערכה בקהיר: התגובה האיראנית תוגבל למיליציות הפרו־איראניות בלבד

תושבי עזה נעים חזרה לכיוון צפון הרצועה. צילום: אי.אף.פי

"צריך לאפשר לעזתים לחזור לבתיהם בצפון הרצועה", כך אמר הערב (שישי) שר החוץ המצרי, סמאח שוכרי, למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. אמירה זו, מגיעה על רקע המו"מ שהתנהל לאחרונה בקהיר, שם אחת הדרישות המרכזיות של ארגון הטרור חמאס לעסקת חטופים, היתה לאפשר לעזתים לחזור ללא הגבלה לאזור זה.

רה"מ נתניהו: "הניצחון מחייב כניסה לרפיח, זה יקרה - יש תאריך״ // דוברות רה"ב

על רקע האמירות בישראל באשר למבצע ברפיח, השר שוכרי אמר לבלינקן כי מצרים "דוחה כל פעולה צבאית של ישראל ברפיח". במהלך השיחה, דנו השניים גם במתיחות הגוברת באזור בחשיבות "להכיל את ההסלמה". מוקדם יותר, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר במסיבת עיתונאים לאיראן לא לתקוף את ישראל.

בתוך כך, מקור מצרי אמר לעיתון הקטארי "אל־ערבי אל־ג'דיד" כי קהיר ממשיכה לנהל מגעים כדי למנוע הסלמה אחרי התקיפה על הקונסוליה האיראנית בדמשק ב-1 באפריל. הגורם ציין כי הוחלפו מסרים עם איראן, סוריה ואף עם החות'ים עם תימן. המקור המצרי העריך כי היא תתבצע רק על ידי מיליציות פרו־איראניות כמו החות'ים בתימן - ולא באופן ישיר.

בלינקן בביקורו במצרים, לצד הנשיא א-סיסי (ארכיון)., צילום: אי.פי.אי

לדבריו, מצרים הזהירה בחודשים האחרונים שוב ושוב מהתרחבות הסכסוך ברצועת עזה לאזורים נוספים. הוא הדגיש כי התרחבות כזו עלולה לערער את היציבות ולהביא ל"פיצוץ המצב שיפגע בכולם - לרבות בארה"ב".

כמו כן, אמר כי הפגיעה העקיפה במצרים תהיה החמורה מכולם לאור המצב הכלכלי הקשה במדינה, בין היתר בשל הירידה בהכנסות מתעלת סואץ, כתוצאה מהמתיחות בים האדום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר