יעד החיסול בסוריה: "קצין בכיר במשמרות המהפכה שהיה אחראי על הברחות דרך הים"

באיראן מאשרים: בתקיפה חוסל יועץ של משמרות המהפכה בשם רדא זארעי, מומחה לתחבורה ימית בין סוריה לאיראן • כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה במדינה דיווחו על מתקפה אווירית שפגעה בבית מגורים בעיר בניאס במערב המדינה • יש גם פצועים באזור

היועץ האיראני שחוסל בסוריה, רדא זארעי. היה אחראי לתחבורה הימית בין איראן לסוריה. צילום: ללא

יעד החיסול בסוריה, בתקיפה שאותה מייחס המרכז הסורי לישראל, היה "קצין בכיר במשמרות המהפכה שהיה אחראי על הברחות דרך הים", באיראן אישרו רשמית את הפרטים, לפיהם שמו של הבכיר שהיה מומחה לתחבורה ימית בין איראן לסוריה הוא רדא זארעי. הקצין האיראני היה בדרגת עקיד המקבילה לקולונל או למח"ט. 

הבוקר (שישי), דיווח המרכז הסורי על פיצוצים באזור החוף הסורי, ובהמשך לכך דווח במרכז המהווה אופוזיציה למשטר אסד, כי מדובר בתקיפה ישראלית שגרמה לחיסולו של הבכיר איראני ושני סורים נוספים. גם כמה נפצעו באזור התקיפה.

זירת התקיפה בעיר באניאס בסוריה

על פי הארגון, היושב בלונדון ושייך לאופוזיציה הסורית, שלושה פיצוצים התרחשו בעקבות מה שמוערך כתקיפה ישראלית באזור באניאס שבמערב סוריה. לפי הדיווח, נפגעה וילה בקרבת העיר.

היועץ האיראני שחוסל בתקיפה הישראלית, צילום: רשתות

עוד נמסר כי בווילה זו שוהים קבוצה של אנשי מיליציה איראנית, וכי בתקיפה נהרג אדם אחד לפחות.

על פי מקורות זרים, זארעי היה אחד מקציני חיל הים של משמרות המהפכה האסלאמית. הוא שימש בתור אחד היועצים הצבאיים האיראניים לתחבורה ימית בין סוריה לאיראן. כמו כן, זארעי היה אחד המפקדים האחראים על העברת גז ונפט מאיראן לסוריה, תוך הפרת הסנקציות של ארה"ב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר