שפל חדש: דובר הפת"ח פרסם תמונה שמשווה בין המלחמה לשואת העם היהודי | צפו

מוניר אל-ג'רוב, בכיר בארגון המשמש גם כאחד מדובריו ממשיך את נרטיב התעמולה והכחשת הטבח כפי שעושה גם אבו מאזן • דוגמא נוספת לנרטיב ההכחשה הפלשתיני ניתן לראות בהתעלמות המופגנת של עמוד הוויקיפדיה בערבית מהטבח ב-7 באוקטובר

עזה, השבוע. צילום: אי.אף.פי

מכונת התעמולה וההכחשה הפלשתינית לא עוצרת לרגע ומגיעה עד לשואת העם היהודי.

באקט שמבזה את זכרון השואה ורצח העם היהודי במלחמת העולם השנייה, בכיר הפת"ח מוניר אל-ג'רוב, המשמש גם כאחד מדוברי הארגון, השווה אמש בין המצב ברצועת עזה למיליוני היהודים שנרצחו על ידי גרמניה הנאצית.

התמונה שפרסם בכיר פת"ח בטוויטר, צילום: ללא

בצירוף שתי תמונות צמודות, האחת מ-1945 והשנייה מעזה 2023, אל ג'רוב השווה בין גופות שלפי דיווחים פלשתיניים נלקחו ממתחם שיפא לבדיקה בישראל ולאחר מכן הוחזרו לקבורה בחאן יונס, לבין תמונה של קבר אחים עם הכיתוב "השואה היהודית".

ההשוואה המבזה בין המלחמה בחמאס לשואה, ממשיכה קו ברור של הכחשה אליו נצמדים הפלשתינאים. כך למשל, בסדרה של התבטאויות מאז מתקפת הטרור, אבו מאזן לא החמיץ שום הזדמנות להטיל על ישראל אחריות מלאה למלחמה, תוך שהוא מתעלם לחלוטין מחמאס ומהפשעים שביצעו.

הטון של הנהגת הרשות הפלשתינית הולך ומסלים בחודש האחרון, כשברקע באה הודעת משרד החוץ ברמאללה שהכחישה את מעשי הטבח.

דוגמא נוספת לנרטיב ההכחשה הפלשתיני ניתן לראות בהתעלמות המופגנת של עמוד הוויקיפדיה בערבית מהטבח ב-7 באוקטובר. כמעט 50 יום למלחמה, ובעולם הערבי עדיין רווחת הטענה שבמתקפת הפתע לא נרצחו חפים מפשע. אפילו בוויקיפדיה בערבית ניכרת טביעת האצבע של תעמולת חמאס, והטבח נעלם מדפי ההיסטוריה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר