איש לא מכחיש שואה כמו אבו מאזן - אך ההנהגה הישראלית מעלימה עין מפשעיו

סירובו של מחמוד עבאס להתנצל על טבח י"א הספורטאים במינכן עורר סערה, אבל מדוע? • מפעל חייו הוא משכורות הטרור שהוא מממן, בספר שכתב הוא פקפק בקיומם של תאי הגזים, ומייסד "התנועה הלאומית הפלשתינית" היה בעל בריתו של היטלר • אין מה להיות מופתעים

אבו מאזן. מכחיש שואה, צילום: אי.פי

מחמוד עבאס, הידוע יותר בשם "אבו מאזן", היה מאז ומעולם מכחיש שואה. בספר שחיבר, על בסיס עבודת הדוקטורט שלו, כתב: "מספר הקורבנות היהודים (בשואה) יכול להיות שישה מיליון, ויכול להיות קטן בהרבה - אפילו פחות ממיליון". הוא גם פקפק בקיומם של תאי הגזים.

עם זאת, כדי לא להיתפס כפרו-נאצי, הוסיף: "רצח - ולו של אדם אחד - הוא פשע". הצרה היא שעבאס הוא המממן הגדול ביותר של רצח היהודים מאז השואה.

עבאס היה זה שתקצב את טבח י"א הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972 - אירוע שגם אתמול בברלין סירב להתנצל עליו, ושהצית את הסערה. מפעל חייו הוא משכורות הטרור, שאותן הוא משלם לרוצחי יהודים ולבני משפחותיהם בסכום הגבוה ממיליארד שקלים בשנה. הוא כבר אמר שתשלום קצבאות הטרור חשוב לו יותר מאשר קיום הרשות הפלשתינית עצמה, ללמדנו מהם סדרי העדיפויות של המנהיג הפלשתיני "המתון".

קנצלר גרמניה שולץ לאבו מאזן: "לא אשתמש במונח 'אפרטהייד' לתיאור ישראל" // צילום: רויטרס

ההנהגה הישראלית, למרבה הצער, העלימה עין מפשעיו אלה של מחמוד עבאס לאורך השנים. עד הסכמי אוסלו, שמו היה מוכתם בציבוריות הישראלית. אז, בסיוע התקשורת, הולבן והפך ל"אבו מאזן".

ראשי הממשלה אולמרט ונתניהו פגשו אותו, התעלמו מעברו הבעייתי ואפשרו לו באין מפריע להמשיך לממן טרור. בנט, ייאמר לזכותו, סירב לפגוש את עבאס. לפיד היה המנהיג הישראלי הראשון שהתייצב נגד הכחשת השואה שלו. כך צריך.

בקרב מנהיגי העולם, ובכלל זה במדינות ערב, איש אינו מעז להתבטא כמו עבאס בנוגע לשואה. א-סיסי, בן סלמאן, בן זאיד ואפילו עבדאללה - כולם יודעים שיש דברים שאסור לומר. יש רק מדינה אחת שמרשה לעצמה לגמד את השואה, וזו איראן - שמנהיגיה רוצים למחוק את ישראל מהמפה.

אין פה מקריות, אלא פרדוקס היסטורי מזעזע. מי שמכחיש שואה הוא זה שרוצה להמשיך אותה. כן, זו גם מטרתה של "התנועה הלאומית הפלשתינית".

מדוע? כי מייסד התנועה, המופתי חאג' אמין אל-חוסייני, היה בעל בריתו של היטלר. יאסר ערפאת היה רוצח היהודים הגדול ביותר לאחר השואה. יורשו, אבו מאזן, ממשיך את המורשת בדרכים אחרות, מתוחכמות יותר.

בנרטיב הפלשתיני, רצח יהודים היה ונשאר "מעשה גבורה" ששווה למות למענו - עיינו ערך הריקודים ברחובות יפו בעת נפילת הטילים, רק לפני שבוע וחצי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר