אבו מאזן לקנצלר גרמניה: לא אתנצל על טבח י"א הספורטאים במינכן

במסיבת עיתונאים לצידו של הקנצלר אולף שולץ נשאל אבו מאזן על הטבח, והוא התייחס בתגובה ל"50 הטבחים שישראל ביצעה ב-50 שנה" • כשאמר אבו מאזן "סוף לאפרטהייד" הדגיש שולץ כי לא ישתמש במונח "אפרטהייד" לתיאור ישראל • הפגישה הייתה אמורה להתרחש במרץ האחרון, אך נדחתה בעקבות המלחמה באוקראינה

לא מגנה, לא מתנצל: אבו מאזן ושולץ, צילום: אי.פי.איי

במהלך מסיבת עיתונאים לצידו של יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, שמבקר בברלין, קנצלר גרמניה אולף שולץ הכריז: "לא אשתמש במונח 'אפרטהייד' כדי לתאר את הפעולות הישראליות". 

צילום: רויטרס

עבאס נשאל על ידי העיתונאים במקום אם הוא מוכן להתנצל על טבח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן ב-1972, שבוצע על ידי ארגון "ספטמבר השחור" הפלשתיני, אך סירב להתנצל והתייחס ל"50 הטבחים שישראל עשתה ב-50 שנה". 

כמו כן, עבאס חזר על הסיסמאות "סוף לכיבוש" ו"סוף לאפרטהייד", ושאל רטורית: "מדוע מדינות האיחוד האירופי לא מסכימות למדינה פלשתינית ריבונית?" 

אבו מאזן, צילום: אי.פי.איי

"גישות שונות"

קנצלר גרמניה שולץ, מצידו, הדגיש: "אני רוצה שזה יהיה ברור: לא אשתמש במונח 'אפרטהייד' כדי לתאר את הפעולות הישראליות. יש לנו גישות שונות לגבי הבחירות ולגבי ההתנהגות הישראלית". 

הפגישה הייתה אמורה להיערך בחודש מרץ האחרון, אך נדחתה בגלל הפלישה הרוסית לאוקראינה. יועצו המדיני של עבאס, מג'די אל-חלידי, מסר לפני הביקור כי שני המנהיגים ישוחחו על הפעולות הישראליות בשטחים, על סיוע לפלשתינים והכרה במדינה, ועל תמיכה במאמץ להצטרף כחברה מן המניין באו"ם. 

לא ישתמש במונח "אפרטהייד" לתיאור ישראל: שולץ ואבו מאזן, צילום: אי.פי.איי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר