בצל האיום הרוסי: אוקראינה ערכה תרגיל שריון בגבול

קייב שלחה מסר מתריס לקרמלין בתרגיל גדול שבו השתתפו מאות טנקים ואנשי כוחות מיוחדים • קנצלרית גרמניה מרקל: "לפעולה רוסית נגד אוקראינה יהיה מחיר כבד"

אוקראינה קיימה תרגיל שריון גדול במחוז דונצק, קילומטרים ספורים מקו העימות עם הבדלנים הפרו רוסים במזרח אוקראינה, במסר מתריס לעבר הקרמלין, המרכז כוחות על גבולה המערבי של אוקראינה.

מאות טנקים השתתפו בתרגיל יחד עם כוחות מיוחדים של צבא אוקראינה, שקיים בשבועות האחרונים סדרה של תרגילים נוספים לוחמת חי"ר ממונע ולוחמה נגד שריון.

שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, אמר היום בראיון לכלי תקשורת מקומיים כי העביר לרוסיה מסר שתקיפה בשטחה של אוקראינה תגבה מהקרמלין "אבדות פוליטיות, כלכליות ואנושיות עצומות ותעלה מחיר כבד למקבלי ההחלטות במוסקבה".

בתוך כך, קנצלרית גרמניה היוצאת אנגלה מרקל התבטאה בחריפות בנושא אוקראינה ואמרה כי כל תוקפנות רוסית נגד קייב צריכה להיענות בסנקציות כבדות של האיחוד האירופי על רוסיה. "כל תוקפנות רוסית נגד אוקראינה תשא עמה מחיר כבד".

"עבורנו, נטרול האיום והרגעת הרוחות אלו תמיד האפשרויות המועדפות", הוסיפה מרקל לדבריה. שלשום פורסם כי ממשל ביידן שוקל לשלוח לאוקראינה מומחים צבאיים וכמות גדולה של כלי נשק חדישים, זאת בשל האיום הרוסי הגובר על גבולה המזרחי של אוקראינה, כך פרסמה היום (שלישי) רשת החדשות האמריקנית סי.אן.אן.

תרגיל צבאי רוסי סמוך לגבול האוקראיני, צילום: איי.אף.פי

הפרסום, שמגיע מכמה מקורות בממשל ובמערכת הביטחון האמריקניים, חושף כי בממשל שוקלים חבילת סיוע "קטלנית" שתכלול כמות גדולה של טילים נגד טנקים מדגם ג'בלין כמו גם פצצות מרגמה מונחות, טילי סטינגר נגד מסוקים וכן מספר רב של מסוקים מתוצרת רוסית שארצות הברית רכשה עבור הצבא האפגני.

ביום ראשון טען בכיר בצבא אוקראינה כי רוסיה קיבצה כמעט מאה אלף חיילים על גבולה המזרחי של המדינה. והיא מתכוננת למבצע צבאי בשטחה של המדינה כבר בחודש ינואר. הבכיר, הגנרל קירילו בודנוב, משרת במערך המודיעין של קייב בשיחה עם העיתון האמריקני "מיליטרי טיימס".

על פי דבריו של הבכיר, המתקפה תכלול שלב ראשוני של הפצצות אוויריות, אש ארטילרית והנחתה גדולה של כוחות מיוחדים. המקור הסביר כי רוסיה תרגלה בחצי האי קרים הנחתה של כוח המונה 3,500 צנחנים במבצע אווירי מהיר ומטרת התרגול היא מתקפה על שדות התעופה ובסיסי הצבא האוקראיני במזרח המדינה.

במזרח אוקראינה מתרחשת התקוממות מתמשכת של בדלנים פרו-רוסים הנעזרים בשכירי חרב ומתנדבים מרוסיה. ההתקוממות החלה לאחר מהפכת מיידן , שהוציאה את המפלגות הפרו -רוסיות מהשלטון באוקראינה והעלתה לשלטון בקייב ממשלה התומכת בשדרוג היחסים עם האיחוד האירופי. ההתקוממות הביאה למלחמה מתמשכת בה נהרגו אלפים והתשתיות במחוזות לוהנסק ודונצק המזרחיים קרסו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר