מרתיח: חברות הולנדיות מסרבות לפרסם שלטים עם תמונות החטופים

קמפיין שלטי חוצות שהיה אמור לעלות ברחבי הולנד, במקביל לדיון בעתירה נגד ישראל בבית הדין לצדק בהאג, לא יצא לפועל בגלל סירובן של חברות מקומיות לשתף איתו פעולה • "מדובר בניסיון בוטה להשתיק את קולם של החטופים הישראלים, שנלקחו בשבי בזמן מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס״

הפגנה פרו פלשתינית מחוץ לבית הדין בהאג// נטעאל בנדל

מערך ההסברה הלאומי ולשכת הפרסום הממשלתית (לפמ) הכינו לאחרונה קמפיין שילוט חוצות במטרה להגביר את המודעות לשחרור החטופים משבי חמאס בעזה. הפרסום היה צפוי לעלות בהולנד כחלק מפעולות ההסברה והדיפלומטיה הציבורית סביב הדיון בעתירה נגד ישראל שנידונה היום (חמישי) בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. עם זאת, השלטים לא יוצבו על שלטי חוצות, זאת משום שלא נמצאה חברה מקומית שתשתף פעולה עם הקמפיין.

שלטי החוצות מציגים תמונות שונות של החטופים הישראלים, לצד שמם וציון העובדה שהם נמצאים בשבי בעזה, תחת הכיתוב They can't testify today”" ("הם לא יכולים להעיד היום"). 

תמונתו של כפיר ביבס בקמפיין, צילום: תמונתו של כפיר ביבס בקמפיין

הקמפיין מבקש להזכיר ש-136 ישראלים חטופים נמצאים בשבי חמאס, ולכן אינם יכולים להעיד היום בבית הדין בהאג. מדובר בקורבנות ובעדים לפעולות רצח העם והפשעים נגד האנושות שחמאס ביצע, ולפשעי המלחמה שמתבצעים נגדם בכל יום נוסף שהם ממשיכים להיות שבויים בידי חמאס.
נציגי לפמ פנו ליותר מעשר חברות שילוט שונות באזור האג, רוטרדם ונמל התעופה סכיפהול כדי להפיק את הקמפיין, אך כל החברות סירבו להצעה.

מתוך הקמפיין, צילום: ללא

גם אחרי שנמצאה חברת שילוט שתסכים להפיק את הקמפיין, ואחרי שכבר אושרו השפה העיצובית והמסרים שיופיעו בשילוט והגיע הזמן להציב את המודעות על שלטי החוצות, התקבלה מחברת השילוט הודעה כי הפרסום המתוכנן מבוטל.

"סירובן של החברות ההולנדיות לפרסם את הקמפיין הוא פגיעה חמורה בחופש הביטוי ובזכותה של ישראל לדבר בקול רם על הטרור שממנו סובלים אזרחיה", הגיבה מנכ״לית לפמ, מוריה שלום. "מדובר בניסיון בוטה להשתיק את קולם של החטופים הישראלים בשבי חמאס".

"ניסיונות ההשתקה האלה ייענו בקול גדול", אמר ראש מערך ההסברה הלאומי מושיק אביב. "גם מול בית הדין לצדק בהאג יש מי שבוחרים לסכל בצורה אגרסיבית ומקוממת מסע הסברה שנועד להתפרסם על מאות שלטי חוצות ברחבי הולנד, כולל בהאג עצמה". 

מתוך הקמפיין, צילום: ללא

"מדינת ישראל תמשיך לעמוד על צדקתה ולספר לכל העולם את האמת", הוסיף אביב. "אנחנו מפעילים מסע הסברה בינלאומי חסר תקדים בגודלו ולא יצליחו להשתיק אותנו. קמפיין שלטי החוצות הוא רק מרכיב אחד מתוך מגוון רחב של פעולות הסברה אחרות שיתבצעו בהולנד וברחבי באירופה בימים הקרובים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר