לוחם יהודי נצור במריופול: "זקוקים לעזרת ישראל"

ויטאלי ברבש, שנלחם יחד עם גדוד "אזוב" במפעל הפלדה הנצור על ידי הצבא הרוסי קורא לסייע לאנשי הצבא האוקראיני להתפנות מהמקום • "רק לכם יש את הכוח לעזור לנו", אומר החייל, שנראה פצוע

לוחם יהודי הנצור במריופול קורא לעזרתה של ישראל

בקטע וידאו שהתפרסם אתמול ברשתות החברתיות נשמעים דבריו של ויטאלי ברבש אולקסנבדרוביץ', יהודי אוקראיני שנלחם יחד עם אנשי גדוד "אזוב" הנוצרים במפעל הפלדה "אזובסטאל" בעיר מריופול. ברבש, שנראה בסרטון פצוע ופלסטר מכסה את חת מעיניו, מספר על הקשיים האדירים של הלוחמים הנצורים וקרא למדינת ישראל לסייע לכוחות להתפנות מהמקום.

הוא פונה בדבריו לראש הממשלה בנט, לרב לירון אדרי המשמש כרב קהילה באוקראינה ולאישים אחרים ואומר: "אני פונה אליכם בשם כל היהודים שנצורים פה יחד איתי, חלקם משתתפים בקרבות ברגעים אלו ממש., מגנים על האדמה שהעם האוקראיני ירש מאבותיו".

מפעל הפלדה אזובסטל במריופול, צילום: רויטרס

"אני בעצמי פצוע, אך ביכולתי לצלם את הסרטון הזה. רבים אחרים גם במצב נואש. זה החודש השלישי ברציפות, הרוסים מחריבים את כל מה שקשור לשורשנו המשותפים, היהודיים והאוקראיניים. אנו מאוחדים בשל שתי טרגדיות לאומיות אדירות, השואה ופשעיו של סטלין, ואנו מחויבים להילחם משום שזוהי ארצנו וזה הוא עמנו", מסביר ברבש.

""אנו מאמינים כי אסור לישראל להפנות עורף לעם האוקראיני אלא לעמוד לצידם מול הפולש הרוסי, שהביא עלינו טרגדיה גדולה. עכשיו כשאנו לכודים פה, אנו זקוקים לעזרתה של ישראל על מנת להיחלץ ממריופול. אנו קוראים לחילוץ. אתם, יותר מכל אחד אחר, מחזיקים בכוח לסייע לנו. לנו, יותר מלכל אחד אחר, תולים בכם תקווה. אנו מחכים לכם, וכבר כותבים את ההיסטוריה", אמר הלוחם היהודי בסרטון.

"להזריק לילדים סמים"

בתוך כך, השב"כ האוקראיני (SBU) פרסם הקלטה של שיחת טלפון בין חייל רוסי באזור חרקיב לבין מי שהיא כנראה אשתו. היא מתגוררת באחת מהערים הקרובות לגבול אוקראינה, שאליה "פינו" משפחות אוקראיניות. הגברת קובלת מרה על כך שב-9 במאי הילדים האוקראינים סירבו להשתתף בחגיגות הרוסיות, ואז חושפת את עומק השחתתה:
"הייתי מזריקה להם (לילדים) סמים, מביטה להם בעיניים ואומרת: 'תמותו, תסבלו'. הייתי חותכת להם את הבולבולים, צורבת כוכבים על הגב, ובכלל חותכת מדי יום אוזן, אצבע, שיהיה להם כואב".

בן שיחה החייל נשמע בהלם: "אבל אלה ילדים!". היא לא מתרשמת: "שונאת את האוקראינים האלה, הייתי יורה בהם".

זו לא הקלטה ראשונה מסוגה. לפני כמה שבועות פורסמה הקלטה של אישה רוסייה, שמתירה לבן זוגה החייל לאנוס אוקראיניות, ובלבד "שיהיה מוגן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר