אוקראינה: כוחות כיבוי אש פועלים לכיבוי שריפה שפרצה באודסה בעקבות מתקפת טילים רוסית, היום // צילום: רויטרס

הרוסים הפציצו את אודסה: "הם הבינו שלא יצליחו לכבוש את העיר – אז הם הורסים אותה"

לפחות שמונה בני אדם נפגעו ממתקפת טילים שפגעה בקניון בעיר השלישית בגודלה במדינה • מקורות ביטחוניים בקייב ל"ישראל היום": "הצבא האוקראיני נערך למתקפת נגד בדרום אוקראינה"

לילה של הפצצות עבר על תושבי אודסה, לאחר שצבא רוסיה שיגר טילי שיוט לעבר העיר האוקראינית, השלישית בגודלה במדינה, השוכנת לחופי הים השחור.

לפחות שמונה בני אדם נפגעו באירוע, אחרי שכמה טילים פגעו במרכז קניות בעיר וגרמו לשריפה גדולה. תושבים באזור פונו מחשש להתפשטות האש לבתים סמוכים ובשל כמות העשן הגדולה שנגרמה מהשריפה. נוסף על כך, כמה מבני מגורים בשכונות הסמוכות לחוף הים נפגעו, וכוחות החילוץ פינו כמה ניצולים מההריסות. בשלב זה, לא ברור אם יש לכודים או הרוגים בהתקפה.

אישה הולכת בהריסות מרכז מסחרי שהופצץ על ידי הרוסים בעיר אודסה שבאוקראינה, היום, צילום: איי.אף.פי.

 

במערכת הביטחון האוקראינית טענו כי הרוסים עשו שימוש בטילי השיוט על מנת לחמוק ממערכת ההגנה האווירית הפרושה מסביב לאודסה. עד כה, התמקדו ההפצצות הרוסיות על מתקני תשתית בעיר כמו שדה תעופה ורשת החשמל, אך כעת נראה כי הצבא מכוון לעבר ליבן של שכונות מגורים.

"אני מכיר את מרכז הקניות שנפגע, זה הקניון הכי גדול באודסה ואני מגיע לשם לא מעט", סיפר דימיטרו, תושב אודסה. "הרוסים נעצרו במיקולייב והבינו שאין ביכולתם לכבוש את אודסה מכיוון היבשה או הים, כי אנחנו מטביעים את הספינות שלהם, אז הם פשוט מסתפקים בלהרוס אותה ולהרוג חפים מפשע", הסביר.

בתוך כך, מקורות ביטחוניים בקייב דיווחו לישראל היום" כי צבא אוקראינה נערך למתקפת משמעותית בגזרת חרסון שבדרום המדינה וכי כוחות גדולים הועברו מחלקים אחרים במדינה כדי להשתתף בה. המקורות טענו כי לידי האוקראינים הגיע נשק כבד מתוצרת מערבית שישתתף במתקפה, וכי האוקראינים  מקווים לשחרר שטחים שנפלו לידי רוסיה בתחילת הלחימה.

כוחות חילוץ הולכים בהריסות מרכז מסחרי שהופצץ על ידי הרוסים בעיר אודסה שבאוקראינה, צילום: איי.אף.פי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו